După mai multe amânări, primul vehicul electric al mărcii Aston Martin nu este așteptat până spre sfârșitul acestui deceniu. Britanicii nu prea se grăbesc, deoarece clienții din zona de lux cam urăsc mașinile electrice.
La începutul anilor 2010, existau rapoarte despre Aston Martin care oferea modelului Cygnet, bazat pe Toyota iQ, un tratament electric. Asta nu s-a întâmplat niciodată. În 2019, Rapide E, gata de producție, a fost dezvăluit, dar nici acesta nu a văzut lumina zilei. Planurile pentru un sub-brand Lagonda, care trebuia să vândă doar mașini electrice, au fost, de asemenea, abandonate. Observați vreo tendință? Înaintăm rapid spre 2025, iar brandul din Gaydon este încă reticent în a lansa un vehicul electric.
Conform promisiunilor recente, prima mașină electrică a brandului britanic de elită trebuia să fie lansată în 2025, dar ulterior a fost amânată pentru 2026. Cuvântul oficial al recent numitului CEO, Adrian Hallmark, este că primul vehicul electric va veni „în acest deceniu”. Vorbind cu Automotive News, șeful companiei a recunoscut că o parte a bazei de clienți „le urăște [vehiculele electrice] cu o pasiune profundă, deoarece cred că li se spune că nu pot avea un V-12 sau un V-8. Nu există o modalitate mai bună de a declanșa un miliardar sau un multi-milionar decât să folosești cuvântul „Nu”.”
Pe lângă reticența față de vehiculele electrice exprimată de unii cumpărători, greutatea este, de asemenea, o preocupare. Conducerea companiei a explicat că un motor cu combustie adaugă aproximativ 150 de kilograme, în timp ce o baterie medie cântărește între 700 și 800 de kilograme. Hallmark a spus că este imposibil pentru ingineri să reducă din greutate în alte zone pentru a compensa volumul adăugat al pachetului de baterii. Soluția va veni de la bateriile în stare solidă; când Aston Martin le va proiecta, se așteaptă să reducă 30% din greutate comparativ cu bateriile actuale.
Clienții Aston Martin care nu doresc să cumpere mașini electrice nu sunt o minoritate printre cei mai bogați. În urmă cu câțiva ani, înainte de a fi achiziționată de BMW, Alpina a declarat că cumpărătorii săi nu erau interesați de vehiculele electrice. Mai recent, CEO-ul Bugatti Rimac, Mate Rimac, a declarat anul trecut că cumpărătorii de top nu sunt îndrăgostiți de hipercarurile electrice.