Compania britanică Aston Martin își va reduce forța de muncă cu 5% pentru a economisi 25 de milioane de lire sterline, a declarat miercuri directorul său executiv, după o creștere bruscă a pierderilor și a datoriilor producătorului de mașini de lux și în condițiile în care în cazul volumelor de vânzări au fost ratate așteptările, scrie Reuters.
Acțiunile companiei au scăzut cu peste 9%. Pierderile înainte de impozitare ajustate au crescut cu 48,7% la 255,5 milioane de lire sterline pentru anul încheiat la 31 decembrie, cu o datorie netă de 1,16 miliarde de lire sterline în creștere cu 43% față de anul.
„În timp ce am început să facem progrese în ceea ce privește cheltuielile de operare ajustate ale grupului în anul fiscal 2024 trebuie să oferim mai multe îmbunătățiri pentru a sprijini performanța financiară viitoare și pentru a crește efectul de levier operațional”, a declarat directorul executiv Adrian Hallmark într-un comunicat.
Compania a respins lansarea unei mașini complet electrice pentru a se concentra pe un model hibrid ultra-lux și a evidențiat riscurile din potențialele tarife și vânzările mai mici în China.
Mai mulți producători de automobile europeni, inclusiv Volkswagen, Stellantis și Porsche AG au anunțat disponibilizări pe fondul creșterii costurilor și al cererii slabe pe piețe cheie precum China și sunt expuși riscului de amenințarea președintelui SUA, Donald Trump, cu tarifele auto de aproximativ 25%.
Aston Martin va acorda prioritate vehiculului său electric hibrid plug-in (PHEV) cu motor central, „Valhalla”, despre care Hallmark a spus că va fi un „contribuitor semnificativ” la performanța financiară în următorii câțiva ani.
Compania intenționează să producă doar 999 de unități de Valhalla, fiecare având un preț de 850.000 de lire sterline, livrările urmând să înceapă în a doua jumătate a anului 2025.
Compania a amânat lansarea primului său vehicul electric (BEV) până în ultima parte a acestui deceniu.
Valhalla este de așteptat să contribuie la generarea de câștiguri din exploatare ajustate pozitive în 2025 și a fluxului de numerar liber în a doua jumătate, a spus compania. Volumele generale ale vânzărilor cu ridicata de bază vor fi similare cu nivelurile din 2024, a spus acesta.
„Ghidul de volum mai mic decât se aștepta pentru 2025 și nevoia de stimulare a cererii și de îmbunătățire a registrului de comenzi subliniază slăbiciunea cererii de mașini sport/de lux”, au spus analiștii Barclays într-o notă.