Lumea a cumpărat în 2023 un total de 92,4 milioane de vehicule, potrivit datelor preliminare oferite de producători și de asociațiile acestora. Mai mult de jumătate au fost vândute de constructorii auto în Asia.
Locuitorii planetei au cumpărat în 2023 88,8 milioane de autoturisme și LCV-uri, la care se adaugă alte 3,6 milioane de camioane, autobuze și alte vehicule, după cum arată statisticile colectate pe 99% din piețele globale. Creșterea achizițiilor pe segmentul cel mai important, al vehiculelor ușoare (autoturisme și LCV) a fost de 10,8%, adică cu aproape 9 milioane de vehicule în plus față de anul anterior, puternic afectat de criza de semiconductori.
Distribuția vânzărilor pe piețele majore ale lumii arată că Asia, în care rolul principal îl ocupă China, a însumat 51% din total, respectiv 47,1 milioane de vehicule noi cumpărate. Pe locul al doilea s-a aflat America de Nord, cu mai puțin de un sfert din total, adică puțin peste 19 milioane de vehicule, reprezentânt 21%, iar pe locul al treilea s-a situat Europa, cu 19%, respectiv, 17,5 milioane de vehicule. Față de 2022, ponderea vânzărilor s-a modificat foarte ușor, în favoarea Europei și Americii de Nord, în timp ce Asia – Pacific a pierdut două procente (53% în 2022).
Evoluția lunară a vânzărilor de vehicule la nivel global arată cum a evoluat piața și industria auto în funcție de impactul diferitelor crize. Dacă în lunile de decembrie 2022 și ianuarie 2023, încă mai erau vizibile efectele penuriei de componente electronice (scădere de peste 10 procente în ianuarie), în februarie și martie lucrurile au revenit brusc la normal, pentru ca luna martie să înregistreze apoi recordul de vânzări din 2023, cu aproape 8,5 milioane de vehicule. Efectul de bumerang a venit apoi în aprilie, când numărul de zile lucrătoare a fost mai mic și luna a fost mai slabă, dar categoric mai bună decât în anul anterior. Ulterior, odată cu luna mai, creșterile au fost constante, ajungând din nou, în decembrie, la o valoare foarte mare, de aproape 8,5 milioane de vehicule, cu 10 procente mai multe față de nivelul din 2022.
Pentru 2024, estimările analiștilor și specialiștilor din industrie sunt rezervate, fiind prognozată mai degrabă o stagnare cu șanse de creștere mică, până la 5 procente, dar previziunile nu iau în calcul deocamdată nicio posibilă cauză de declin pe regiuni, acolo unde evenimentele locale ar putea influența semnificativ cererea de automobile.