Într-o analiză NY Times se explică faptul că ieftinirea litiului și a altor materiale pentru fabricarea bateriilor face ca mașinile electrice să devină tot mai accesibile, iar această perspectivă nu părea posibilă în urmă cu câteva luni.
Agenția de presă mai scrie că aceste schimbări par să aibă deja loc în privința modelelor de lux, însă vor continua să coboare pe măsură ce Tesla, General Motors, Ford și furnizorii lor de baterii își dezvoltă noi fabrici, profitând de reducerea costurilor care rezultă din creșterea vânzărilor. În paralel, noile vehicule electrice de la Volkswagen, Nissan și Hyundai vor spori și mai mult presiunea concurențială.
De exemplu, versiunea 100% electrică a crossoverului Equinox de la G.M. va pleca de la aproximativ 30.000 de dolari când va fi disponibil în această toamnă, conform companiei, acest lucru însemnând că este cu doar 3.400 de dolari mai scump decât cel mai ieftin Equinox alimentat cu benzină. Această sumă este calculată fără a ține cont de stimulentele guvernamentale (precum Rabla în România), care fac ca în final, clientul să plătească mult mai puțin. NY Times mai arată că o mașină electrică are nevoie de mai puțină întreținere, iar energia electrică pentru a o alimenta costă mai puțin decât benzina, însă este nevoie și de dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare.
În România, anul trecut, au fost vândute cu 10.041 mai multe mașini electrificate decât cu motorizări diesel. Vehiculele cu motorizări pe benzină rămân însă lider detașat, cu o cotă de piață de 64,5%. În același timp, ministrul Mediului a anunțat în urmă cu două săptămâni că bugetul permite o creștere cu 15% a primei de casare pentru programul Rabla. Peste 9,25 de milioane de mașini au fost înmatriculate în 2022 în Uniunea Europeană, în scădere cu -4,6% față de 2021.