La AutoReport.ro deja avem o tradiție: să sărbătorim Ziua Națională într-un produs românesc. Normal că de Centenar nu puteam face excepție. De aceea, cel mai nou produs Dacia, noua generație Duster a fost partenerul nostru de drum spre Ardeal.
SUV-ul românesc este mașina care este produsă în România în cel mai mare volum. Designul a fost modificat substanțial. Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât și cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lățime și de stabilitate a mașinii.
Noile bare de pavilion, scutul frontal și elementul de protecție al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster. Tot parte din noua identitate pe care o vor avea toate modelele Dacia, este și semnătura luminoasă în formă de L a luminilor de zi de tip LED. Blocurile optice spate au o formă ușor pătrată și sunt foarte moderne.
Sub capotă regăsim motorul diesel 1,5 dCi care produce o putere de 110 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Aceasta este precisă, dar este tot scurt etajată. Cuplul maxim oferit destul de jos, face ca această mașină să nu ducă lipsă de putere nici pe trasee offroad. Sistemul 4×4 este prezent și el pe mașina de test.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată înbunătățirii designului și materialelor. Sistemul MediaNav este poziționat mai bine față de șofer, ergonomia fiind per total mai bună.
Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.
În interior au loc 5 persoane cu tot cu bagajele, ceea ce îl face pe Duster următorul vehicul multifuncțional și de familie pe care vrem să îl achiziționăm.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort și aribag-uri de tip cortină. Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.
Ce înseamnă Centenarul Marii Uniri
În anul 2018 comemorăm 100 de ani de la evenimentul politic major al anului 1918: desăvârșirea statului național român, realizată prin unirea provinciilor românești cu România. La început a fost unirea Basarabiei cu România (27 martie 1918), mai apoi unirea Bucovinei cu România (28 noiembrie 1918), iar în final unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu Țara Mamă, România (1 decembrie 1918). Cele trei uniri formează împreună Marea Unire de la 1918, iar în 2018, la 100 de ani de la acele evenimente, sărbătorim CENTENARUL MARII UNIRI.
Din Centenar, 50 de ani au fost petrecuți alături de Dacia
Marca Dacia şi uzina de la Mioveni au împlinit în 2018 o jumătate de secol de existență. De-a lungul celor 50 de ani au fost fabricate peste 6 milioane de automobile, din care mai mult de 3,5 milioane după lansarea modelului Logan, în 2004. Parte a Groupe Renault, Dacia este în prezent o marcă internațională, prezentă în 44 de țări, pe patru continente.
În data de 20 august 1968 era inaugurată Uzina de Autoturisme Pitești (UAP). Primul autoturism ieșit de pe porțile uzinei purta numele Dacia 1100 și era un vehicul produs după licența modelului Renault R8. Un an mai târziu intra în fabricație Dacia 1300, care avea să fie modelul de bază al mărcii timp de aproape trei decenii. Fabricat în numeroase variante – berlină, break, pick-up și derivat chiar într-o versiune sport cu două uși – modelul va rămâne în memoria a generații de șoferi drept „mașina care a pus România pe roți”.
Înființată la sfârșitul anilor 60 în urma unui acord de colaborare între statul român și firma Renault, Dacia a revenit la rădăcinile sale în 1999, odată cu preluarea mărcii și a uzinei de la Mioveni de către grupul francez. Dacia este azi cea mai mare companie din România, cu o contribuție semnificativă la Produsul Intern Brut și la exporturile țării și cu un rol structurant în economie prin intermediul unei vaste rețele de furnizori.
De-a lungul a cinci decenii, la Mioveni au fost fabricate peste 6 milioane de automobile. Producția primului an – 2 030 de vehicule asamblate în 1968 – se realizează în prezent în mai puțin de o zi și jumătate. Peste 90% din automobilele fabricate iau calea exportului, modele precum Sandero sau Duster figurând în topurile de vânzări de pe cele mai exigente pieţe europene. Parte a Groupe Renault, Dacia este în 2018 o marcă dinamică, lider pe piața din România și aflată în plină expansiune pe plan internațional. Platforma industrială de la Mioveni numără în prezent 14.000 de salariați, care beneficiază de condiții de lucru moderne, la nivel european.