Riderul KTM, Alfredo Gomez, a fost cel mai rapid in Prologul care a inaugurat editia 2016 a Red Bull Romaniacs, câștigătorul a trecut de mai multe obstacole printre care se afla și cel mai recent lansat pickup, Ford Ranger. In show-ul urban, care are rolul de a stabili ordinea de start pentru prima din cele patru zile de off-road, spaniolul i-a devansat pe Jonny Walker si Graham Jarvis. Miercuri incepe aventura off-road cu cateva zone extrem de dificile in apropiere de Voineasa.
Ziua Prologului a debutat inca de la ora 08:30 dimineata, cand riderii clasei Bronze au inceput sesiunea de calificari, apoi au intrat in actiune cei de la Silver si pilotii de la Gold. Primii 35 de rideri din calificari au ajuns in marea finala si tot cei de la Bronze au deschis show-ul. In fata a 12.000 de fani, primul podium a fost adjudecat de: Toomas Triisa (Estonia), Miroslav Culka (Republica Ceha) si Tönu Kallast (Estonia). A urmat clasa Silver si spectacolul a inceput sa creasca in intensitate. Cei mai rapizi rideri de la Silver au fost: Chris Perry (Australia), Angus Macdonald (Noua Zeelanda) si Andrew Noakley (Marea Britanie).
Cand au intrat in scena profesionistii de la Gold, cei care au si avut cateva portiuni mai complicate de parcurs comparativ cu predecesorii lor, fanii au vazut ce inseamna sa zburzi peste obstacole. Billy Bolt (Marea Britanie), debutant la Red Bull Romaniacs a surprins in calificari fiind cel mai rapid, insa, in cele din urma, Alfredo Gomez (Spania) a dominat si la finalul celor 11 tururi avea un avans de peste un minut fata de restul plutonului. Gomez a gasit mereu varianta optima la obstacolele aglomerate si a facut spectacol cand a trecut peste ”Tziky-Tzaky and Rock&Roll”, opera de arta urbana neconventionala care a avut integrat noul Ford Ranger. Topul cinci este completat de Jonny Walker (Marea Britanie), Graham Jarvis (Marea Britanie), Billy Bolt (Marea Britanie) si Paul Bolton (Marea Britanie).
Castigatorul de la Prologul clasei Gold are dreptul sa isi aleaga pozitia de pe care porneste in prima zi de off-road, iar Gomez a decis sa porneasca al treilea. Graham Jarvis este primul rider care va lua startul, urmat de Jonny Walker.
Alfredo Gomez #3: ”In realitate nu am concurat impotriva nimanui, doar am rulat in Prolog si m-am concentrat sa nu cad.”
Jonny Walker #2: ”In cateva puncte a fost o mare de rideri si nu am vazut cine cu cine lupta. Cand am terminat am crezut ca sunt primul, nu am vazut cand m-a depasit Gomez.”
Dintre toti cei 12 romani care au luat startul in editia 2016, doar unul a ajuns in finala de la Prolog, restul pierzand foarte mult timp in calificari din pricina blocajelor create pe anumite obstacole de alti rideri. Radu Sardarescu a izbutit sa ajunga in finala de la clasa Bronze, la primul sau Red Bull Romaniacs.
Mani Gyenes #110: ”Regret ca am stat sa astept eliberarea unui obstacol pentru ca secundele pierdute acolo au dus la neobtinerea unui loc in finala de la Prolog. Raliul insa se decide in zilele de off-road. In prima zi din munti avem o urcare foarte abrupta, nu departe de start si sper sa recuperez destul de repede ce am pierdut la showul urban.”
Martin Freinademetz (creatorul Red Bull Romaniacs): ”Sunt fericit ca dupa ce l-am rugat pe Andy Fazekas timp de cinci ani sa nu mai faca prologul atat de inspaimantator, am reusit in sfarsit. Rezultatele arata ca nu este o directie rea, in special pentru concurentii de la clasele Iron si Bronze. Chiar si riderii de top care zburda peste obstacole ca pe un traseu de motocros, par sa nu se planga prea mult.”
Andy Fazekas, Prolog Manager: ”Anul acesta mi-am dorit sa fac un traseu care sa fie mai accesibil pentru riderii de la toate categoriile. Am vrut sa il fac mai fluent, dar riderii sa fie totusi nevoiti sa isi foloseasca abilitatile tehnice si sa ajunga fara accidentari la startul primei zile de off-road. Am creat un prolog mai distractiv si mult mai putin inspaimantator!”
Ingredientele primei zile de off-road:
Prima parte a zilei de off-road cu numarul 1 va fi un adevarat botez hard enduro, mai putin pentru riderii clasei Iron. Imediat dupa start, clasa Gold va avea de indurat sectiuni dificile si apoi va ajunge in zone precum “The Impossible” si “The Appetizer”. Apoi, pana la punctul de service, sectiunile rapide vor alterna cu puncte precum ”Padurea Sherwood” si ”124 Killer”.
Cei de la Silver vor avea parte de o incalzire dura in punctul numit: “Empty yourself”. Apoi pana la punctul de service vor fi sectiuni rapide condimentate cu portiuni care sa le aminteasca ce inseamna enduro-ul extrem. Ziua va fi una frumoasa, dar dominata de sectiuni dure, unde uneori se vor intersecta cu cei de la Gold. Astfel de intersectii sunt in puncte clasice precum ”600cc” sau “The Tuica trail”.
Clasa Bronze va avea destul de mult de munca in zone foarte lungi si rapide. Prima ora va fi cruda si nemiloasa. Apoi insa va veni si rasplata, urmeaza un traseu care le permite sa admire peisajul. Inainte de finis insa, vor ajunge in sectiunea numita ”Turbo Cow”, una care ii va epuiza pe multi.
Clasa Iron va avea un traseu usor pana la punctul de service unde vor trebui sa isi dovedeasca abilitatile pe coborari chiar in fata spectatorilor.
Dupa ziua de miercuri mai urmeaza inca alte trei zile de off-road, insa acesta este momentul in care se va lua pulsul luptei pentru podium.