Administraţia Biden intenţionează să acorde General Motors şi grupului Stellantis, compania mamă a Chrysler, granturi de aproape 1,1 miliarde de dolari pentru a converti fabricile existente în constructori de vehicule electrice şi componente ale acestora, transmite Reuters.
Departamentul Energiei (DOE) a anunţat granturi planificate de 1,7 miliarde de dolari pentru a ajuta la finanţarea conversiei a 11 fabrici în opt state, pentru a permite producţia a 1 milion de vehicule electrice anual, pentru a ajuta la menţinerea a 15.000 de locuri de muncă existente şi pentru a crea 3.000 de noi posturi.
Secretarul pentru Energie Jennifer Granholm a declarat reporterilor că granturile sunt ”un semn distinctiv al strategiei industriale a administraţiei Biden” şi vor ”moderniza echipamentele istorice de producţie auto”.
Ea a spus că a devenit clar în urmă cu mai bine de un deceniu că producătorii de automobile, pentru a îmbrăţişa viitorul, ”au nevoie de un partener federal în special pentru a concura cu alte ţări care îşi subvenţionează industriile auto şi la asta se referă această investiţie masivă”.
Fondurile sunt pentru fabricile din Michigan, Ohio, Pennsylvania, Georgia, Illinois, Indiana, Maryland şi Virginia – dintre care multe sunt cruciale în alegerile prezidenţiale din noiembrie.
Preşedintele Joe Biden i-a îndemnat pe producătorii de automobile din SUA să asambleze un număr tot mai mare de vehicule electrice, a introdus noi stimulente fiscale şi a finanţat staţii de încărcare pentru vehicule electrice.
Autorităţile de reglementare au emis, de asemenea, reguli mai stricte privind emisiile, care vor stimula vânzările de vehicule electrice.
Donald Trump a criticat dur politicile lui Biden privind vehiculele electrice şi a promis că le va anula dacă va prelua mandatul.
Casa Albă îi curtează pe lucrătorii sindicali din statele cheie în alegeri şi încearcă să-i asigure pe lucrătorii auto că vehiculele electrice nu vor costa locuri de muncă.
General Motors va primi 500 de milioane de dolari pentru a-şi transforma uzina de asamblare Lansing Grand River din Michigan în producător de vehicule electrice, la o dată viitoare nespecificată.
GM a spus că va face propria investiţie nespecificată pentru a produce vehicule electrice în Lansing, la o dată viitoare, dar a spus că fabrica va continua să producă Cadillac CT4 şi CT5.
În octombrie, Stellantis a convenit să construiască o nouă fabrică de baterii, de 3,2 miliarde de dolari, şi să investească 1,5 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de camionete de dimensiuni medii din Belvidere, Illinois, în baza unui nou contract sindical – un proiect pe care Biden l-a promovat.
DOE intenţionează să acorde Stellantis 334,8 milioane de dolari pentru a converti uzina de asamblare Belvidere, închisă, pentru a construi vehicule electrice, şi 250 de milioane de dolari pentru a-şi converti uzina de transmisii din Kokomo, Indiana, pentru a produce componente pentru vehicule electrice.
Stellantis a spus că fondurile aşteptate sunt ”un pas important în continuarea extinderii ofertelor noastre de vehicule electrificate”.
Hyundai Mobis, care operează un furnizor Stellantis în Ohio, va primi 32 de milioane de dolari pentru a produce componente pentru hibride plug-in şi pachete de baterii.
Alte granturi includ 89 de milioane de dolari pentru Harley-Davidson, pentru a-şi extinde fabrica din York, Pennsylvania, pentru producţia de motociclete electrice; 80 de milioane de dolari pentru Blue Bird, pentru a converti o fostă fabrică din Georgia pentru a construi autobuze şcolare electrice; şi 75 milioane USD companiei de motoare Cummins, pentru a converti o parte dintr-o fabrică existentă din Indiana pentru a produce componente cu emisii zero şi sisteme electrice de propulsie.
DOE plănuieşte să acorde, de asemenea, 208 milioane USD pentru Volvo Group, pentru a moderniza fabricile din Maryland, Virginia şi Pennsylvania şi a creşte capacitatea de producţie de vehicule electrice, şi 157 milioane USD pentru ZF America de Nord, pentru a converti o parte din fabrica sa din Marysville, Michigan, în vederea producerii de componente pentru vehicule electrice.
DOE trebuie să finalizeze negocierile cu companiile privind etapele de referinţă şi alte cerinţe şi să finalizeze evaluările de mediu înainte de finalizarea granturilor.