Valoarea acțiunilor Tesla a coborât sub 200 de dolari în ultima zi, după ce în zilele anterioare scăderea s-a rostogolit, ca urmare a rezultatelor financiare sub așteptări, care au arătat că marja operațională a companiei s-a micșorat drastic în ultimele trimestre.
Reducerile repetate de prețuri ale mașinilor Tesla, cerute de Elon Musk în speranța că va menține volumul-țintă anunțat la începutul acestui an, au condus la efecte așteptate și inevitabile, care au fost accentuate de o evoluție mai puțin favorabilă a cererii de automobile. Tesla și-a înjumătățit profitul în trimestrul al treilea, în condițiile în care veniturile au fost la cel mai mic nivel din ultimele patru trimestre, deși au crescut cu 9% față de anul anterior.
Altfel spus, dacă în 2022, în trimestrul al treilea, Tesla avea un rezultat din operațiuni de 3,68 miliarde dolari cu un volum de vânzări de 343.830 vehicule, anul acesta, în trimestrul trei, rezultatul a fost de numai 1,76 miliarde dolari, deși compania a vândut 435.059 vehicule.
Asta a condus la o scădere de -44% a profitului atribuibil acționarilor precum și a EPS (câștigul per acțiune), situație care a început să genereze din acel moment declinul prețului acțiunilor. În acest moment, scăderea a depășit 20%, în ultimele 30 de zile, iar pierderea lui Elon Musk, care deține în continuare un pachet important de acțiuni, a depășit 30 de miliarde de dolari în acest interval, iar cea a companiei a depășit de deja 150 de miliarde de dolari
Potrivit analiștilor, prețul acțiunilor a fost influențat luni și de anunțul pesimist făcut de unul dintre furnizorii de componente electronice ai cosntructorului auto, privind finalul acestui an. Previziunile ON Semiconductor sugerează că se așteaptă la o scădere puternică a cererii din partea clienților auto.
În ultimele luni piețele auto din Europa și SUA s-au confruntat cu o frânare a cererii de automobile electrice din partea clienților, după ce în 2022 cererile reușiseră să contribuie la termene de livrare care depășeau un an, din cauza problemelor de producție cauzate de criza de semiconductori.
Această situație a dus nu doar la creșterea prețurilor, dar și la reorientarea clienților, începând din 2023, la automobile cu combustie, mai ieftine și cu termene de livrare mai scurte.