Compania Automobile Dacia SA, care deține activele pe care Renault Group a anunțat că le va desprinde într-o nouă societate destinată producției de motoare, a început divizarea parțială prin desprinderea unei părți din patrimoniu.
Acționarii Automobile Dacia urmează să se întâlnească într-o Adunare Generală extraordinară pentru a aproba desprinderea în interesul acționarilor a unei părți din patrimoniul companiei. Este vorba despre active care sunt folosite în activități de „cercetare, dezvoltare, producție și comerț cu motoare cu ardere internă și hibride (inclusiv motoare și cutii de viteză)”. Acestea vor fi transferate către Renault Mecanique Roumanie, companie care exista deja pe platforma Mioveni încă din 2006 și care se ocupă cu producția de cutii de viteze. În schimbul patrimoniului ce va fi transferat, acționarii Automobile Dacia vor primi acțiuni în cadrul RMR SRL.
Practic, este vorba despre cea mai mare parte a patrimoniului Uzinei Mecanice (producția de motoare și cutii) și aproximativ un sfert din activitatea Renault Tehnologie Roumanie. Condițiile în care va fi făcută divizarea vor ține cont de situațiile financiare actuale ale companiei, așa cum vor fi înregistrate la data de 31 decembrie 2022, iar evalurea va fi făcută de experți independenți. Tranferul activelor de la Automobile Dacia către Renault Mecanique Roumanie are loc în contextul reorganizării activității Renault SA, companie care deține Automobile Dacia SA și marca Dacia.
În urma reorganizării, care face parte din planul Renaulution inițiat de CEO-ul Luca de Meo, va fi înființată o nouă companie care va avea ca activitate principală dezvoltarea și producția de motoare termice și hibride. Compania va fi înființată prin punerea la un loc a activităților similare ale Renault Group și ale Geely Holding, astfel încât cele două companii vor deține fiecare 50% din noua entitate, care pentru moment a fost denumită simbolic Horse. Tranzacția nu va presupune contribuții financiare ale vreuneia dintre părți. „În România avem două activități legate de motoare. Una este cea de inginerie, iar aceasta va trece la noua companie, iar cealaltă este Uzina Mecanică” a explicat recent Denis le Vot, CEO al Dacia, aflat la București pentru a pregăti divizarea.