SUV-ul Dacia Duster a depășit modelul Logan în primele șase luni ale anului, chiar dacă în iunie, care a fost până acum cea mai bună lună din acest an, sedanul s-a aflat din nou pe primul loc. Performanța are la bază cererea foarte mare pentru Duster 2, modelul care tocmai a ieșit din fabricație în această lună.
Dacia Duster a vândut în 2024, din ianuarie până în iunie, 9.050 de exemplare, rezultatul fiind cu 56% mai mare decât în urmă cu un an.
Cauza principală este cererea foarte mare pentru generația a doua, care a fost ultima echipată cu un motor diesel, având totodată și un preț foarte bun, comparativ cu generația III-a. Modelul Logan, preferatul românilor timp de două decenii, a rămas în acest an pe locul al doilea, cu 8.300 unități înmatriculate și o creștere de numai 8 procente.
În iunie, când s-au livrat foarte multe din mașinile comandate prin Programul Rabla, Logan a revenit pe primul loc, având cu 300 de unități peste Duster (2.650 față de 2.350 unități).
Dacia Sandero a fost din nou și în prima jumătate de an cel de-al treilea automobil din România, după numărul de exemplare înmatriculate, dar, surprinzător sau nu, acesta a înregistrat un declin serios, de 15 procente, pe o piață care are un avans de 13%. Cauza nu este foarte clară, singura explicație fiind legată de migrarea clienților de Sandero Stepway către Duster 2, Duster 3 sau chiar către Ford Puma.
O scădere și mai mare a avut Jogger, un model scump pentru gama Dacia, fiind și singurul, până la Duster 3, care a oferit și motorizare hibrid. Cu un volum de 1.920 unități, Jogger a scăzut cu nu mai puțin de 17,8% față de anul trecut, deși motorul hibrid beneficiază de un tichet Rabla Plus de aproximativ 3.000 de euro.
De asemenea, modelul electric Spring, care s-a confruntat cu o scădere mare a valorii tichetelor Rabla, cu circa 5.000 de euro, a scăzut cu 35,7%, din cauza cererii mult mai mici. Electrica Dacia a vândut 2.101 unități, cu 1.300 de mașini mai puțin decât în 2023, în perioada similară.
În clasamentul celor mai vândut mașini noi din România, în primele șase luni ale anului, cel mai performant model de import a fost Skoda Octavia, care a urcat pe locul patru, depășind Spring (locul 5) și Jogger (locul 6). Volumul înmatriculat a fost de 2.465 unități, cu o creștere foarte mare, de 38,3%, față de anul trecut.
Pe următoarele locuri în Top 10 s-au clasat Toyota Corolla (1630 unități, +23%), Ford Puma (1630, +105%), Hyundai Tucson (1348, scădere de 3%) și Kia Sportage (1240, +50,9%).