Vânzările constructorului japonez Toyota au scăzut în luna februarie, afectate în special de contextul pieței din China, unde populația se află în vacanță, dar și de pierderile generate de imaginea Daihatsu.
Toyota și-a oprit seria de creșteri pe care a înregistrat-o în 2023 și în prima lună a anului, din cauza condițiilor nedorite din China, unde zilele libere datorate sărbătorii Anului Nou Chinezesc au determinat o scădere a cererii. În total, Toyota cu toate mărcile din portofoliu a vândut 719.630 de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 6,9% față de luna similară din 2023.
În China, scăderea a fost foarte mare, de 36%, dar și alte piețe din regiunea asiatică au contribuit cu scăderi la rezultatul vânzărilor Toyota. Cu toate creșterile de pe piețele occidentale (18,6% în SUA, 14,1% în Europa), cifrele Toyota arătau la finalul lunii februarie o scădere de 0,3% pe piețele din afara Japoniei. Situația a fost una negativă și pe piața internă, în Japonia situația fiind influențată de vânzările Daihatsu, o marcă afectată de scandalul testelor falsificate.
Cu 103.946, vânzările din Japonia ale grupului au fost mai mici cu 33,3% față de anul trecut.
După două luni, creșterea vânzărilor mărcii s-a diminuat la 1,4% la nivel global, cu 1,5 milioane de vehicule vândute, pentru mărcile principale, Toyota și Lexus, în timp ce pe piața internă scăderea este acum de 24,4%. Pe piețele externe, cu un volum de 1,28 milioane de vehicule, vânzările au crescut cu 7,6%. În total, cu 1,58 milioane de vehicule, grupul Toyota are acum o scădere de 4,1 pe cele două luni care au trecut din acest an.
Și producția de vehicule a grupului a intrat într-o zonă negativă, cu 1,57 milioane de vehicule produse, ceea ce reprezintă o scădere de -8,1% față de anul anterior, după un declin de 12,1% în februarie. În uzinele aflate în afara Japoniei, volumul a fost de 1,09 milioane de vehicule produse, ceea ce înseamnă că s-a înregistrat o creștere de 3,4% a producției.