Marca premium Audi renunță la cel mai sofisticat și performant model din istoria sa, R8, care își încheie cariera după 18 ani de existență.
Audi R8 a fost primul automobil care a adus în portofoliul mărcii propulsia electrică și, cu toate acestea, el dispare din portofoliul mărcii. Producția celei de-a doua generații a lui Audi R8 s-a oprit definitiv pe 22 martie, pentru a lăsa loc altor modele ce vor fi fabricate în mica uzină din Neckarsulm, Germania, în special Audi e-tron GT, care rămâne în producție în această mică fabrică.
Odată cu oprirea lui R8, Audi rămâne fără niciun coupe-sport cu motoare cu combustie în portofoliu, după ce anul trecut a fost oprită producția lui TT.
Audi R8 a fost lansat în 2006, fiind primul coupe ultrasportiv al mărcii. De atunci el a fost produs într-un număr mic, de 45.000 de exemplare. Cele mai performante versiuni ale lui R8 au fost cele care au preluat motoarele Lamborghini, de peste 500 CP.
A doua generație a fost lansată în 2015, odată cu această generație puterea motoarelor a depășit 600 CP, în timp ce modelul a rămas fără versiunile cu cutie manuală.
În 2010, Audi a produs o serie limitată, destinată testelor, a lui Audi R8 e-tron, o versiune electrică echipată cu patru motoare amplasate fiecare pe câte o roată, devenind reprezentarea în realitate a noțiunii de quattro electric. Performanțele mașinii era unele de top, cu 313 CP și 4.500 Nm, respectiv o accelerație de 4,8 secunde de la 0 la 100. Audi a decis să nu producă acest model în serie și a abandonat proiectul, însă poate fi considerat primul automobil electric al mărcii.
Informațiile semi-oficiale arată că Audi are deja în pregătire un model care să înlocuiască R8 în segmentul de mașini ultrasportive cu propulsie complet electrică, însă nu este clar dacă va mai păstra în denumire R8.