Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari producători de părți auto din Europa, prezent și în România, confirmă că va elimina locuri de muncă, pe care nu le indică exact la acest moment, arătând că dorește să-și facă din nou profitabilă divizia de furnizori de automobile, iar din 2025 vrea o reducere anuală a costurilor de 400 de milioane de euro, în zona administrativă.
Compania nu indică numărul total de locuri de muncă tăiate, indicând doar că este posibil ca numărul să se situeze „la mijlocul intervalului de patru cifre”.
Anterior a fost relatat că grupul german Continental poate anunța, chiar de luni, reducerea a 5.500 locuri de muncă, reprezentând 3% din personalul său din întreaga lume.
Peste 1.000 de locuri de muncă vor fi afectate în aproximativ 30 de locații din Germania, în mare parte în funcții administrative, arată Bloomberg.
Un purtător de cuvânt al companiei, cu sediul în Hannover, a afirmat, într-o declarație prin e-mail, că grupul Continental intenționează să adopte măsuri suplimentare pentru îmbunătățirea competitivității sucursalei sale auto.
„Aceasta include posibile modificări ale structurilor administrative pentru a permite deciziile mai rapide și mai agile în viitor și pentru a reduce partea de costuri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler.
Vânzările Continental, unul dintre cei mai mari producători de componente pentru industria auto, s-au ridicat la 10.2 miliarde de euro, în ușoară scădere față de anul trecut, înregistrând însă o creștere de peste 7 procente a profitului operațional, cu o marjă de 6,2 procente, în creștere cu 0,5 puncte procentuală față de trimestrul similar din 2022. Venitul net al companiei a fost de 299 milioane euro, în condițiile în care în urmă cu un an compania înregistra o pierdere de 211 milioane euro.
„Am încheiat trimestrul al treilea în linie cu așteptările noastre. Câștigurile noastre au fost bune în Anvelope, stabile în ContiTEch și am făcut progrese în Automotive, cu o creștere semnificiativă a câștigurilor comaprativ cu prima jumătate a anului”, a declarat CEO-ul Nikolai Setzer.
Datele preliminare publicate de companie arată o creștere de 4 procente a producției de autoturisme și vehicule comerciale ușoare la nivel global, la circa 22,3 milioan unități, în trimestrul al treilea, cu un volum aproximativ similar cu trimestrul anterior. Pentru ultimul trimestru, compania și-a îmbunătățit previziunile, de la o creștere de 3 – 5 procente, la 5 până la 7% creștere, cu o evoluție staționară sau posibil în scădere ușoară pe segmentul de anvelope de înlocuire. Veniturile din vânzări au fost ajustate în jos, din cauza posibilelor efecte negative ale cursurilor de schimb, la 20 – 21 miliarde euro pe Automotive și 41 – 43 miliarde euro la nivelul companiei.
În același timp, compania anticipează un an 2024 cu o încetinire a pieței de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, adică o creștere de numai 1 – 2 procente.