Ford a anunțat introducerea de noi baterii pe gama de vehicule electrice, începând cu Mustang Mach‑E, ceea ce va conduce la costuri mai mici și la viteze mai mari de încărcare. Ford a confirmat că va investi 3,5 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de baterii LFP în Michigan, SUA, parte din investițiile de 50 de miliarde de dolari din planul de electrificare.
Bateriile LFP vor fi însă utilizate pe modelul Mustang Mach-E pe piața din Europa, încă din acest an, pentru a le reduce costurile de producție și a le face mai accesibile, în timp ce uzina din Michigan va porni producția în 2026.
Ford și-a propus să producă în acest an 600.000 de autovehicule electrice la nivel global, iar din 2026 să atingă pragul de două milioane de vehicule. „Ne angajăm să conducem revoluția vehiculelor electrice și asta înseamnă să investim în tehnologia și locurile de muncă care ne vor menține în avangarda acestei transformări globale în industria noastră”, a declarat Bill Ford, președintele executiv Ford. Bateriile LFP vor fi oferite ca alternativă la cele Nichel-Cobalt-Mangan, ele fiind nu doar foarte durabile, dar tolerează încărcările frecventă, mai rapide, și în plus folosesc mai puține materiale rare.
„Game de modele electrice Ford a generat o cerere uriașă. Ford își îndeplinește angajamentele pe măsură ce creștem producția pentru bateriile LFP și NCM, iar clienți vor începe să profite de avantajele aduse de vehiculelor electrice Ford, care integrează tehnologii de ultimă oră și soluții durabile pentru baterii și devin din ce în ce mai accesibile cu trecerea timpului”, explică Jim Farley, președinte și CEO Ford. După Mustang, bateriile LFP vor fi instalate și pe pickup-ul F-150 Lightning, din 2024. Ford se pregătește să lanseze în acest an primul său automobil electric produs în Europa, la Koln.
Modelul a fost dezvoltat pe platforma MEB de la Volkswgen și va avea o caroserie SUV. Un al doilea model va intra în producție ulterior, tot la Koln. Pe lângă cele două, Ford intenționează să lanseze versiuni electrice ale modelelor produse la Craiova (Puma și cele două versiuni Courier). De asemene, în Spania, în uzina mărcii din această țară, vor fi produse automobile electrice dezvoltate pe o nouă platformă proprie.