Un studiu al unei companii de date auto ne arată din ce țări sosesc mașinile în România și în ce proporții. Pe baza studiului, compania discută și despre riscurile pe care le prezintă vehiculele importate în funcție de țara de proveniență. Mașinile noi cumpărate în Europa de Vest ajung de cele mai multe ori, mașini SH cumpărate în Europa de Est. Germania exportă cele mai multe mașini la mâna a doua de pe continent, situația exactă a fiecărei țări variază în diferite părți ale Europei.
44,9% dintre mașinile la mâna a doua din România provin din Germania, țară care deține cea mai mare cotă de piață, urmată de Franța (14,2%), Italia (10,9%), Belgia (9,5%) și Țările de Jos (5,4%). Aceste date au fost sintetizate prin analiza a peste 1 milion de rapoarte istorice generate pe platformă. Ceea ce înseamnă că este posibil să nu reflecte perfect statisticile reale de înmatriculare a mașinilor second hand din România.
Starea unui vehicul și defecțiunile comune pe care le întâlniți sunt puternic influențate de regiunea din care provine mașina. Vehiculele din țările nordice, cum ar fi Suedia, au de obicei mai multă coroziune din cauza zăpezii, a sării și a temperaturilor extrem de joase.
În același timp este posibil ca mașinile din Italia să nu aibă probleme cu rugina, dar vopseaua multor vehicule la mîna a doua din Italia poate fi decolorată din cauza intensitășii ridicate a luminii soarelui din acea regiune. În general temperaturile extreme nu fac niciodată bine unei mașini. Așa se explică de ce românii iubesc mașinile germane. Germania are o climă blândă și drumuri bune, scăzând riscul ruginirii, al decolorării vopselei și al problemelor cu suspensia.
Când mașinile se deplasează dintr-o țară în alta, este greu să le urmărești istoricul. Majoritatea țărilor nu fac schimb de date despre vehicule, ceea ce înseamnă că o mașină poate suferi daune grave în Germania sau Italia și apoi poate renaște ca nouă în România.