Piaţa auto din Uniunea Europeană este în grafic pentru a înregistra un declin în acest an, a indicat vineri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), previzionând o scădere de 1%, la 9,6 milioane de vehicule, după ce anterior estimase o revenire pe creştere, transmite Reuters.
„Comparativ cu cifrele din 2019, înaintea pandemiei, această previziune reprezintă un declin de 26%, într-un interval de doar trei ani”, se arată în comunicatul ACEA, cu referinţă la previziunea actualizată de 9,6 milioane de vehicule în 2022.
Brexit, pandemia, deficitul de semiconductori şi războiul din Ucraina au lovit semnificativ industria auto, precizează ACEA, solicitând crearea unor condiţii-cadru pentru a sprijini redresarea.
„Aceste condiţii ar include o mai mare rezilienţă a lanţurilor de aprovizionare din Europa, legislaţie la nivelul UE pentru asigurarea accesului strategic la materiile prime necesare pentru mobilitatea electrică şi accelerarea extinderii infrastructurii pentru încărcarea vehiculelor electrice”, a afirmat preşedintele ACEA şi şeful BMW, Oliver Zipse.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut cu 3,4% în august, după 13 luni de declin, arată cele mai recente date publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat o scădere de 22,3%.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 748.961 de autoturisme au fost înmatriculate în august în Europa, comparativ cu 724.582, în perioada similară din 2021.
În august, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 22,3%, fiind înmatriculate 12.538 autoturisme, faţă de 16.129 vehicule în acelaşi interval din anul anterior.
Primele cinci pieţe europene care au raportat creşteri sunt: Italia (9,9%), Spania (9,1%), Franţa (3,8%), Germania (3%) şi Marea Britanie (1,2%).
În sectorul auto din UE sunt 12,7 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,5% din locurile de muncă din industria UE – aproximativ 3,5 milioane – sunt în sectorul auto.