Grupul auto francez Renault a avut pierderi de 1,357 miliarde euro în primul semestru al acestui an, de la un profit net de 354 milioane euro în perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp, cifra de afaceri a grupului a ajuns la 21,121 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021.
”Cifra de afaceri a grupului a ajuns la 21,121 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021. La cursuri de schimb constante, aceasta a crescut cu 1,1% (efectul negativ al cursului de schimb este legat în principal de devalorizarea lirei turceşti). Veniturile din activitatea Automobile s-au situat la 19,574 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021. Efectul preţului, pozitiv cu +7,4 puncte, a reflectat continuarea politicii noastre comerciale, lansată în T3 2020, axată pe valoare si nu pe volum, precum şi pe creşteri de preţ pentru a compensa inflaţia costurilor şi o optimizare a reducerilor comerciale. Acest efect s-a ridicat la +8,4 puncte în T2 2022, după +5,6 puncte în T1”, anunţă grupul.
Marja operaţională a grupului este de 988 milioane euro (4,7% din venituri), o îmbunătăţire de 556 milioane euro şi 2,6 puncte faţă de primul semestru din 2021.
Marja de exploatare a sectorului Automobile este la 420 milioane euro (2,1% din veniturile acestei activităţi): îmbunătăţire cu 565 milioane euro (+2,8 puncte) în ciuda scăderii volumului cu 136.000 de vehicule comparativ cu prima jumătate a anului 2021.
Venitul net din operaţiunile continue a ajuns la 657 milioane euro, în creştere cu 458 milioane euro comparativ cu anul trecut.
Venitul net din operaţiuni întrerupte înregistrează -2,3 miliarde euro din cauza taxei de ajustare fără numerar aferente cedărilor de activităţi industriale ruseşti anunţate la 16 mai 2022.
Fluxul de free cash-flow operaţional pentru perimetrul Automobile a ajuns la +956 milioane euro (inclusiv un dividend de 800 milioane euro de la Mobilize Financial Services) în creştere cu 1,47 miliarde euro comparativ cu S1 2021.
Datoria netă din activitatea Automobile s-a redus cu 1,2 miliarde euro faţă de 31 decembrie 2021, din care 522 milioane euro aferente vânzării activităţilor din Rusia: -426 milioane euro.
Renault Group îşi îmbunătăţeşte perspectivele financiare pentru anul 2022 cu o marjă operaţională a Grupului mai mare de 5% faţă de aproximativ 3% anterior; un flux de free cash-flow operaţional in perimetrul Automobile până la 1,5 miliarde euro faţă de pozitiv anterior.
Grupul confirmă un impact al crizei semiconductorilor estimat la 300.000 de vehicule în 2022.
De asemenea, grupul va prezenta în cadrul evenimentului Capital Market Day din această toamnă o actualizare a obiectivelor sale financiare pe termen mediu şi a strategiei sale de a se poziţiona ca un jucător de referinţă competitiv, tehnologic şi responsabil.
În ceea ce priveşte noile lansări, Renault Arkana a înregistrat peste 100.000 de comenzi de la momentul lansării, inclusiv 60% în versiunea E-TECH şi 60% pe canalul de retail. Renault Megane E-TECH Electric a afişat peste 25.000 de comenzi, din care 75% în versiunile de echipare de top şi 80% cu cele mai puternice motoare. Primele vehicule au ajuns în showroom-urile franceze la mijlocul lunii mai; lansarea sa în ţările europene este în curs de desfăşurare şi va continua până în septembrie.
Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul printre clienţii privaţi din Europa.
Cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru, Dacia Spring 100% electric este numărul 1 în vânzările de vehicule electrice către persoane fizice din Franţa.
Dacia Jogger are peste 50.000 de comenzi în 6 luni. Alpine şi-a dublat comenzile faţă de prima jumătate a anului 2021.
La 16 mai 2022, Consiliul de Administraţie al Renault Group a aprobat în unanimitate semnarea acordurilor de vânzare a 100% din acţiunile Renault Group din cadrul Renault Rusia către oraşul Moscova şi participaţia sa de 67,69% din AVTOVAZ către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltarea Automobilelor şi Motoarelor). În plus, acordul prevede o opţiune pentru Renault Group de a-şi răscumpăra participaţia la AVTOVAZ, opţiune care poate fi exercitată în anumite perioade în următorii 6 ani.
Ca urmare a acestor acorduri:
• Activităţile din Rusia au fost deconsolidate în situaţiile financiare ale Renault Group pentru semestrul I 2022 şi tratate ca operaţiuni întrerupte conform IFRS 5 cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 2022.
• Agregatele financiare ale operaţiunilor continue pentru semestrul I 2022 nu mai includ, aşadar, activităţile industriale din Rusia, iar anul 2021 a fost ajustat în conformitate cu acest nou domeniu de activitate.
• Rezultatul activităţilor întrerupte reprezintă o pierdere de -2,3 miliarde euro în semestrul I 2022, în principal din cauza deprecierii proprietăţilor, uzine si echipamente, bunurilor intangibile şi fondului comercial ale AVTOVAZ şi Renault Rusia, precum şi deprecierii unor active specifice deţinute de celelalte entităţi ale Grupului şi rezultatul cedărilor de proprietate asupra entităţilor ruseşti vândute.
• Datoria netă din perimetrul Automobile a fost redusă cu 0,5 miliarde euro de la -1,6 miliarde euro la -1,1 miliarde euro la 31 decembrie 2021.
Renault Group administrează 5 mărci – Renault – Dacia – LADA – Alpine şi Mobilize. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Renault Group vrea să ajungă la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.