Sumele alocate directorului executiv al grupului auto Stellantis au dat naștere unor reacții adverse atât din partea unor acționari cât și din cea a autorităților.
Grupul Stellantis, format în 2020 prin fuziunea companiilor PSA Peugeot Citroen și Fiat Chrysler Automobiles, a avut rezultate financiare spectaculoase în 2021 și, ca atare, șeful acestuia, Carlos Tavares, beneficiază de sume importante.
Într-o perioadă marcată de pandemie, criză a semiconductorilor și creșteri ale prețurilor pentru materia primă și transport, mulți producători auto au anunțat rezultate financiare mult peste așteptări. Stellantis nu a făcut notă discordantă.
Grupul care reunește mărci precum Citroen, Peugeot, DS, Fiat, Alfa Romeo, Opel, Maserati, Jeep, Chrysler, Dodge, a realizat o marjă operațională de 11,8%, mult peste ținta inițială de 10% și un profit net record de 13,354 miliarde de euro Conform oficialilor companiei, principalul vector de creștere a fost utilizarea bună a sinergiilor din grup, aceasta generând economii de 3,2 miliarde de euro în 2021.
„Rezultatele record demonstrează că Stellantis este bine poziționat pentru a oferi performanțe puternice, chiar și în mediile de piață cele mai incerte”, declara la prezentarea rezultatelor financiare de la finalul lunii februarie CEO-ul Carlos Tavares.
Ca urmare a acestui rezultat neașteptat de bun, directorul general de la grupul franco-italian Stellantis, Carlos Tavares, ar trebui să beneficieze de un salariu de aproximativ 19 milioane de euro la care se adaugă un pachet suplimentar de acţiuni cu o valoare de 32 de milioane de euro şi o recompensă pe termen lung în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro.
În ciuda rezultatelor foarte bune, suma totală rezervată lui Tavares li s-a părut mult prea mare mai întâi acționarilor americani. În adunarea anuală a acționarilor, peste 52% dintre acționari au votat împotriva raportului de remunerare a executivului din 2021 pentru managerii superiori, inclusiv Tavares.