Compania Renault este vizată oficial de acuzaţii în Franţa pentru „înşelătorie”, în cazul emisiilor poluante ale motoarelor diesel, dar grupul auto respinge acuzaţiile, informează publicaţiile Les Echos şi Le Parisien.
Parchetul din Paris a iniţiat în ianuarie 2017 o procedură de informare judiciară în cazul grupului auto Renault, fiind vizate sistemele privind controlul emisiilor poluante la motoarele pe motorină. Conform cotidianului Le Parisien, sistemul privind controlul emisiilor nu ar funcţiona la motoarele diesel sub viteza de 50 de km/h.
În cadrul procedurii de punere sub acuzare, justiţia franceză a cerut marţi depunerea de către compania Renault a unei cauţiuni de 20 de milioane de euro, dintre care 18 milioane de euro pentru eventuala plată a unei amenzi. În plus, este solicitată o garanţie bancară de 60 de milioane de euro, pentru eventuale daune materiale.
Renault „contestă acuzaţiile că ar fi comis cea mai mică ilegalitate şi reaminteşte că vehiculele pe care le fabrică nu sunt echipate cu sisteme software de manipulare a dispozitivelor pentru controlul emisiilor poluante”, a transmis compania auto.
În ultimii ani, mai multe companii auto au fost acuzate de manipularea sistemelor pentru controlul emisiilor poluante. În octombrie 2015, o investigaţie efectuată de Clubul auto german ADAC arăta că vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyunday şi Mazda nu respectau standardele privind emisiile.
Grupul auto german Volkswagen a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În septembrie 2015, Volkswagen a anunţat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Compania Renault a anunţat marţi după-amiază că a fost pusă sub acuzare pentru „înşelătorie”, în cadrul procedurii judiciare lansate în 2017. Parchetul din Paris a iniţiat, în ianuarie 2017, o procedură de informare judiciară în cazul grupului auto Renault, fiind vizate sistemele privind controlul emisiilor poluante la motoarele pe motorină.
Producătorul auto Renault a anunţat marţi că a fost pus sub acuzare de autorităţile judiciare franceze pentru înşelătorie, în cadrul unei investigaţii demarate în luna ianuarie 2017 cu privire la versiunile mai vechi de autovehicule de tip diesel, informează AFP.
Proprietarul Dacia a precizat că i s-a ordonat să depună o cauţiune de 20 de milioane de euro, din care 18 milioane de euro pentru plata eventualelor amenzi şi despăgubiri, şi de asemenea să ofere o garanţie bancară de 60 de milioane de euro, pentru eventuale prejudicii.
Renault contestă acuzațiile
Renault a contestat acuzaţia şi susţine că „toate vehiculele au fost omologate întotdeauna cu legile şi reglementările în vigoare la acea dată”.
La finele lui 2020, justiţia europeană a deschis calea pentru demararea procedurilor judiciare în Franţa împotriva constructorilor de automobile implicaţi în scandalul ‘dieselgate’, după ce a confirmat ilegalitatea unui program software utilizat de constructorul german Volkswagen pentru a falsifica rezultatele testelor antipoluare.
Acest scandal, care a declanşat acţiuni în justiţie în numeroase ţări, a costat grupul Volkswagen aproximativ 30 de miliarde de euro, în principal în SUA, unde grupul german s-a recunoscut vinovat de fraudă în 2017. Anterior, Volkswagen a provocat un şoc în toamna lui 2015 când a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule diesel cu un program software capabil să falsifice emisiile poluante.