Mustang este un nume de legendă pentru industria auto americană. Pentru noi, românii este o mașină pe care o vedeam demult numai în filme și puteam doar visa la ea. Acum noua generație este reală, este lângă noi și putem să o testăm.
Față de generația precedentă, Ford Mustang și-a păstrat dimensiunile generoase, dar de data aceasta are un design care pare modern și care în același timp păstrează tradițiile musclecar-urilor.
În interior avem spațiu destul de mult, mai ales pentru șofer și pasagerul din spate. Noul Mustang este o mașină care intră în categoria 2+2, deci 2 oameni pot călători și pe bancheta din spate, dar nu pentru distanțe foarte lungi. Porbagajul are un spațiu decent și, spre deosebire de ce vedem la concurență, nu este prezent doar cu numele care benefeciaza de un volum al portbagajului peste media clasei. Materialele din interior se apropie de clasa premium, iar finisajele sunt foarte bune. Mașina americană a primit elemente specificii actualei epoci auto, precum: ecran tactil de 8 inch, conectivitate USB și bluetooth și sistemul Sync 2. Sistemul audio Shaker Pro de 390 wati este prevazut cu radio DAB+ și cu un player de CD/MP3, cu capacitate pentru un singur CD. Douăsprezece boxe, inclusiv un subwoofer de opt inchi, montat în portbagaj sunt prezente pe acest Fastback.
Trebuie să spunem încă de la început că suntem plăcut impresionați de varianta 2.3 EcoBoost a Mustang-ului. Recunoaștem că visăm la varianta mai clasică, cu motor V8 de 5 litri, dar după testul cu EcoBoost-ul și mai multe calcule financiare, legate în special de impozitul anual, putem să vă recomandăm cu mâna pe inimă și acest model.
Chiar dacă cilindreea este mai mult decât înjumătățită pe acest model, să nu vă închuipuiți că nu este o mașină sprintenă. Varianta mai „de bază” a Mustang-ului se achită foarte bine de îndatoriri atât în regim de Track, cât și în cel Normal. Am menționat special două dintre setările de regim de funcționare ale acestor mașini, deoarece selectarea acestora transformă practic mașina. Mai departe, setările Sport și Track, te transferă, mai ales pe circuit, într-un Rai al asfaltului, al anvelopelor încinse, al turațiilor mari, al zgomotului și al schimbărilor precise și în același timp brutale de viteză.
Am spus mai devreme că revelația este motorul de 2,3 litri EcoBoost. Acum motorul are injecție directă de benzină și construcție de ultimă generație, dezvoltând acum 317 CP. Cu ajutorul acestuia, Mustang se descurcă onorabil pe circuit. Cifra cuplului maxim ne miră – 434 Nm disponibilă începand cu 3.000 rpm.
Trenul de rulare este modificat, iar noi am simțit beneficiile suspensiei multi-link la fiecare viraj. La drumuri lungi Mustang este confortabil, dar parcă te îndeamnă să apeși puțin prea mult pedala de accelerație. Este pentrul prima dată când conducem un Muscle-car care se simte foarte bine și în viraje.
În rest, avem în față un coupe impunător, mai lung decât toate sedanurile medii, dar care este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranță, precum: sistemul de directie asistata electric (EPAS), Sistemul de asistenta la pornirea din rampa și ESC cu mai multe moduri de funcționare pentru a-i satisface și pe cei cărora le plac senzațiile tari.
Ford Mustang EcoBoost
0-100 km/h: 5,8 sec
Viteza maximă: 233 km/h
L/l/î: 4.784/2.080/1.381
Masă proprie: 1.598 kg
Cilindree (cmc): 2.300
Putere (CP): 314 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 434 la 3.000 rpm
Consum mediu: 10 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte