Consiliul de Administraţie al Renault se va întâlni luni dimineaţă, la ora locală 08:00 (06:00 GMT), pentru a discuta o posibilă alianţă cu rivala italo-americană Fiat Chrysler (FCA), a anunţat publicaţia franceză Le Figaro, transmite Reuters. Conform Bloomberg, tranzacţia va fi una de tip 50%-50%. Alianţa dintre Renault şi Fiat Chrysler ar da naştere la o companie care ar deveni al treilea cel mai mare constructor auto din lume.
Consiliul de Administraţie al Renault a decis luni să studieze „cu interes” propunerea de fuziune primită de la rivala italo-americană Fiat Chrysler (FCA), transmit DPA şi Reuters.
„După o evaluare atentă a condiţiilor propunerii prietenoase a FCA, boardul a decis să studieze cu interes oportunitatea unei astfel de combinaţii de afaceri, care va sprijini producţia grupului şi va crea valoare suplimentară pentru alianţă. Noi informaţii vor fi publicate la momentul potrivit pentru a informa piaţa de rezultatul acestor discuţii, în concordanţă cu reglementările existente”, se arată în comunicatul Renault.
Guvernul francez priveşte „destul de favorabil” propusul acord de fuziune dintre Fiat şi Renault, a afirmat luni un purtător de cuvânt al Executivului de la Paris, Sibeth Ndiaye, transmit DPA şi Reuters.
„Este un proiect la care ne uităm destul de favorabil”, a declarat Ndiaye, la postul de televiziune BFM. „Desigur, va trebui să analizăm condiţiile conform cărora se va realiza tranzacţia. Este o discuţie pe care o vom purta cu Renault în calitate de acţionar”, a explicat oficialul francez, adăugând că este bine pentru Europa în ansamblu să aibă „giganţi” europeni industriali.
Guvernul francez este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%.
Luni dimineaţă, acţiunile Fiat şi Renault înregistrau creşteri semnificative, analiştii salutând propusa fuziune dintre cei doi producători auto.
La Bursa de la Milano, acţiunile Fiat au urcat cu aproximativ 19%, în timp ce la Bursa de la Paris titlurile Renault înregistrau un avans de 16%.
Sâmbătă, publicaţia britanică Financial Times (FT), a informat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că cei doi producători auto negociază ”o alianţă cuprinzătoare”, iar cele două companii încearcă să-şi unească forţele pentru a face faţă schimbărilor structurale cu care se confruntă industria auto pe plan global.
Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze informaţia potrivit căreia Board-ul producătorului auto francez se întâlneşte luni.
Fiat Chrysler (FCA) a făcut o propunere „de fuziune transformativă” grupului Renault, a anunţat luni producătorul auto italo-american, într-o tranzacţie pe bază de schimb de acţiuni, care va crea al treilea lider global şi va ajuta la rezolvarea unora dintre slăbiciunile Renault şi Fiat, transmite Reuters.
Propunerea FCA, finalizată în timpul discuţiilor de noaptea trecută cu Renault, este discutată la reuniunea Consiliului de Administraţie al Renault, de luni dimineaţă.
Tranzacţia va crea al treilea producător auto global, cu vânzări anuale de 8,7 milioane de vehicule şi o prezenţă solidă în regiunile cheie, care va genera economii anuale de aproximativ cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari), se arată într-un comunicat al FCA.
În urma fuziunii, Fiat Chrysler şi Renault vor înfiinţa o companie holding listată în Olanda. După plata unui dividend special de 2,5 miliarde de euro acţionarilor FCA, fiecare grup va deţine 50% din noile acţiuni ale entităţii combinate.
Capitalizarea de piaţă combinată a Fiat Chrysler şi Renault este de aproximativ 33 miliarde euro (37 miliarde dolari). Un potenţial acord ar determina Fiat Chrysler să se alăture în viitor alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, susţine FT.
Compania combinată rezultată în urma fuziunii dintre Renault şi FCA ar urma ulterior să demareze noi achiziţii care i-ar extinde afacerile în lupta pentru dominaţia mondială cu rivalii Volkswagen şi Toyota, afirmă FT.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.