Pentru a sărbători atingerea bornei semnificative de 1,5 milioane de utilizatori activi ai aplicației Kia Connect, Kia Europe reflectă asupra evoluției recente a ecosistemului său de automobile conectate. „De la lansarea sa în 2019, Kia Connect a demonstrat angajamentul companiei față de soluții inovatoare, centrate pe client”, a declarat Pablo Martínez Masip, Vice President Product & Marketing al Kia Europe și COO al Kia Connect. „Oferind conectivitate perfectă, funcții de înaltă tehnologie și servicii personalizate, a transformat experiența de condus pentru milioane de clienți din toată Europa.”
Pentru a sărbători atingerea bornei semnificative de 1,5 milioane de utilizatori activi ai aplicației Kia Connect, Kia Europe reflectă asupra evoluției recente a ecosistemului său de automobile conectate. „De la lansarea sa în 2019, Kia Connect a demonstrat angajamentul companiei față de soluții inovatoare, centrate pe client”, a declarat Pablo Martínez Masip, Vice President Product & Marketing al Kia Europe și COO al Kia Connect. „Oferind conectivitate perfectă, funcții de înaltă tehnologie și servicii personalizate, a transformat experiența de condus pentru milioane de clienți din toată Europa.”
O privire mai atentă asupra utilizatorilor Kia Connect
Baza de utilizatori Kia Connect reflectă un spectru larg de șoferi care îmbrățișează pe deplin mobilitatea conectată. În 2019, cunoscut încă sub numele „UVO Connect”, aproximativ 32.500 de utilizatori au fost înregistrați pentru acest serviciu. De-a lungul anilor, Kia Connect a cunoscut o creștere exponențială – și-a triplat baza de utilizatori între 2021 și 2024, cu o creștere de 32% doar între 2023 și 2024. Această creștere bruscă reflectă nu numai adoptarea generală tot mai mare a tehnologiei conectate, ci și dedicarea Kia de a oferi valoare clienților săi.
„Astăzi, aproape 94% dintre proprietarii Kia din Europa folosesc activ aplicația Kia Connect”, a declarat Olivier Pascal, General Manager Connect Cars al aplicației Kia Connect. „În 13 din cele 28 de țări în care operează Kia Europe, utilizarea depășește această medie. În special, proprietarii de automobile electrice sunt printre cei mai implicați utilizatori, 95% dintre proprietarii de automobile EV Kia având un cont activ.”
Kia Connect oferă o suită extinsă de funcții concepute pentru a răspunde nevoilor diverse ale utilizatorilor. Platforma a redefinit confortul, siguranța și eficiența. Servicii precum „Verificarea de la distanță a stării automobilului” (Remote Vehicle Status Check), „Diagnoza automobilului” (Vehicle Diagnostics) și găsirea locului în care a fost parcată mașina (Find My Car) se numără printre cele mai utilizate. Alte caracteristici includ servicii de la distanță, care permit controlul funcțiilor automobilului, cum ar fi încărcarea, climatizarea și blocarea prin aplicație, alerte în timp real pentru situații de urgență și integrare perfectă cu infrastructura inteligentă care îmbunătățește siguranța și sistemul de plată „InCar Payment”. În plus, actualizările regulate prin satelit (OTA) mențin modelele Kia pregătite pentru viitor.

O istorie recenta a aplicației Kia Connect
2024 a fost esențial în evoluția Kia Connect. În ianuarie 2024, Kia a colaborat cu platforma 4screen pentru a îmbunătăți conectivitatea în mașină. Acest parteneriat a adus o platformă în timp real modelelor Kia, oferind șoferilor acces la servicii bazate pe locație și promoții personalizate direct pe ecranele lor de navigație. Kia oferă o experiență de condus mai convenabilă și mai personalizată, permițând șoferilor să interacționeze cu diverse branduri prin pin-urile afișate pe ecranul navigației care oferă detalii despre stațiile de încărcare, restaurantele și magazinele care oferă reduceri din apropiere.
Lansată pentru prima dată în octombrie 2023, aplicația permite unui număr mai mare de un milion de clienți europeni să-și personalizeze mașinile cu funcții la cerere (FOD). Magazinul oferă funcții precum actualizarea sistemului infotainment, „Remote Smart Park Assist 2”, sporirea puterii și a accelerației și muzică în timp real. Această abordare a asigurat că modelele Kia rămân pregătite pentru viitor și adaptabile la progresele tehnologice.
În aprilie, Kia și Hyundai au colaborat cu Ministerul olandez pentru a îmbunătăți mobilitatea inteligentă, conectivitatea și aplicațiile pentru conceptul „vehicle-to-everything” (V2X). Această colaborare a dus la integrarea automobilelor cu infrastructura de trafic olandeză pentru a sprijini siguranța și eficiența traficului. Odată cu această mișcare, compania a devenit prima din Europa care a introdus funcția „Emergency Vehicle Approaching Alert”, care oferă șoferilor date în timp real despre accidente din trafic și alerte privind ambulanțele. De asemenea, parteneriatul a contribuit la strategia mai amplă a automobilelor bazate pe software (SDx) a Hyundai Motor Group, demonstrând potențialul actualizărilor software wireless în dezvoltarea globală a soluțiilor de mobilitate inteligentă.
În septembrie, un parteneriat cu compania Geotab a extins aria Kia în soluții de management al flotei. Această colaborare își propune să ofere eficiență operațională și siguranță pentru gama PBV (Platform Beyond Vehicle) a companiei. Operatorii de flote beneficiază de platforma personalizabilă Geotab cu funcții precum planificarea călătoriilor automobilelor electrice, recomandări de încărcare automată și integrare simplă cu flote multi-brand fără hardware suplimentar.
De asemenea, modelele Kia au primit o actualizare completă prin satelit (OTA – over-the-air) care a oferit îmbunătățiri substanțiale, inclusiv streaming audio prin SoundCloud, sistemul „EV Route Planner” cu ecran divizat pentru informații îmbunătățite de încărcare și suport pentru condiționarea bateriei prin comenzi vocale. Actualizările recente OTA conțin peste 150 de îmbunătățiri funcționale și noi funcții bazate pe feedback-ul utilizatorilor, care demonstrează angajamentul Kia de a-și perfecționa experiența clienților pe baza feedback-ului utilizatorilor și a tehnologiei avansate.
EV3 se remarcă ca un model performant pentru caracteristicile de ultimă oră oferite de aplicația Kia Connect. Echipat cu funcționalitatea CCS și integrat cu cele mai recente actualizări software oferite de Kia, EV3 arată cum tehnologia avansată a automobilului și serviciile conectate pot fi combinate cu următoarea actualizare, care va include streaming video, asistent Kia AI pentru recunoaștere vocală și karaoke în mașină.
În octombrie, Kia a lansat serviciul de plată „In-Car Payment” în parteneriat cu Parkopedia. Acest sistem a debutat cu Kia EV3 și permite utilizatorilor să găsească, să rezerve și să plătească locuri de parcare direct prin ecranul tactil al mașinii sau prin aplicația Kia Connect. Integrarea Parkopedia oferă acces la peste 330.000 de locuri de parcare din 19 țări europene. În plus, Kia a anunțat planuri de extindere a sistemului de plată în mașină pentru a include plăți pentru alte servicii dincolo de parcare.
Cu planuri pentru îmbunătățiri suplimentare, inclusiv o integrare mai largă cu ecosistemele orașelor inteligente și experiențele utilizatorilor, Kia Connect este poziționată să conducă revoluția mașinilor conectate în Europa și nu numai. Pe măsură ce călătoria continuă, Kia Connect va continua să conecteze șoferii la o experiență auto mai inteligentă, mai sigură și mai captivantă.