Câteva zeci de mii de automobile hibrid Toyota, inclusiv câteva mii vândute sub logo-ul Suzuki, vor merge în service pentru verificări și reparații, ca urmare a unei posibile defecțiuni a software-ului care controlează sistemul electric al propulsiei și care se poate opri în timpul mersului.
Modelul Toyota RAV4 va face obiectul unei campanii de rechemare în service din partea constructorului japonez, fiind afectate 21.000 de automobile Plug-in Hybrid vândute în Europa. Mașinile au fost produse în intervalul 25 noiembrie 2019 și 24 iunie 2021. De asemenea, campania include și modelul Suzuki Across, care nu este altceva decât RAV4 cu logo Suzuki. Un număr de 3.631 de astfel de mașini, produse între 8 iunie 2022 și 16 iunie 2021, se vor alătura celor de la Toyota. Cauza defecțiunii este programul software care controlează propulsia hibrid. Acesta intră în procedură de eroare în situația în care tensiunea bateriei de tracțiune coboară sub un anumit nivel, moment în care, potrivit descrierii tehnice a campaniei, sistemul hibrid se oprește complet. Situația se petrece atunci când șoferul apasă pe accelerație rapid, după ce mașina a rulat în modul complet electric pentru mai mult timp, la temperaturi scăzute.
Campania de informare a proprietarilor a demarat deja în luna februarie, însă nu este precizată perioada în care mașinile vor merge în service pentru actualizarea softului. Alte modele Toyota, Aygo, Aygo X, Yaris, GR Yaris, Hilux, Land Cruiser, Proace City și RAV4, fac obiectul unei rechemări cauzate de un posibil defect al terminalului bateriei auxiliare. Șoferii se pot confrunta cu dificultăți în acționarea direcției, deoarece sistemul de asistență (servo) este oprit, în cazul în care se produce această defecțiune. Descrierea precizează că terminalul bateriei se poate supraîncălzi la viteze reduse, situație care crește riscul de incendiu. Din fericire, numai 356 de automobile, produse între octombrie 2021 și octombrie 2022 sunt vizate de această campanie.