Volkswagen Group a vândut în luna august mai multe automobile decât în urmă cu un an, dar creșterea față de anul anterior s-a diminuat comparativ cu lunile anterioare și a coborât sub 6%. Principala cauză este China, unde grupul german a înregistrat un declin.
Cu un total de 740.100 de autovehicule vândute în august, Volkswagen Group a depășit rezultatul din august 2022 cu 5,7%, însă datele defalcate arată o scădere pe piața din China, unde vânzările au fost mai mici cu 6,5%. Cauza principală a acestei scăderi este nivelul mare al vânzărilor din urmă cu un an. Pe celelalte piețe importante, vânzările VW Group au crescut, inclusiv în Europa. La jumătatea acestui an, VW Group raporta un avans de aproape 13 procente față de anul trecut, însă în iulie creșterea s-a diminuat la 6,6%, iar acum a coborât sub pragul de 6 procente.
Situația pe mărci din luna august arată un declin suprinzător al mărcii VW, generat în mare parte de situația din China. Anul trecut, brandul VW raporta un avans considerabil pe această piață, ca urmare a unor facilități fiscale acordate de autorități, pentru stimularea revenirii pieței auto. Acum, vânzările de automobile electrice ale VW în China s-au ridicat la aproape 14.000 de unități, reprezentând doar 2,7% din piața de electrice, în condițiile în care BYD deține un sfert din piață, iar Tesla, cu 65.000 de automobile, are peste 13% cotă de piață.
Așa cum anticipaseră deja reprezentanții grupului VW și cei ai industriei auto germane, în acest moment se înregistrează o scădere a cererii, atât în Germania, cât și pe alte piețe europene, din acest motiv obiectivul grupului pentru întreg anul fiind diminuat cu 500.000 de vehicule.