Grupul auto german Volkswagen face progrese limitate cu repararea autovehiculelor diesel echipate cu un software care manipulează emisiile poluante, în condițiile în care a reparat mai puțin de 10% din cele 8,5 milioane autovehicule afectate de această problemă în Europa, transmite Reuters.
Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a aprobat soluțiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor la aproximativ 5,1 milioane vehicule, a precizat luni directorul Volkswagen care se ocupă de rechemarea la service a autovehiculelor implicate în scandalul Dieselgate. „10% din acest număr au fost reparate cu rezultate bune”, a declarat Manfred Bort, într-un articol apărut luni în publicația internă a Volkswagen.
Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, aproximativ 8,5 milioane sunt în Europa.
În timp ce automobilele Volkswagen echipate cu motoare diesel de 1,2 și 2,0 litri au nevoie doar de un update la sistemul de control al poluării, în cazul a aproximativ trei milioane de vehicule echipate cu un motor de 1.6 litri au nevoie și de instalarea unui dispozitiv suplimentar lângă filtrul de aer.
Manfred Bort a mai spus că cel mai mare constructor auto european dezvoltă în prezent soluții software pentru a repara toate automobilele afectate și va face totul pentru a obține aprobarea KBA pentru soluțiile sale până în luna noiembrie.
Anterior Volkswagen a estimat că majoritatea celor 8,5 milioane autovehicule cu probleme din Europa pot fi reparate în acest an, dar un număr neprecizat vor trebui să aștepte până în 2017.