bZ4X/Solterra nu va fi singurul model electric dezvoltat în colaborare, deoarece Toyota și Subaru lucrează la un alt model dezvoltat împreună, fără motor cu combustie. Un nou raport de la Nikkei Asia afirmă că cele două companii japoneze vor lansa un al doilea model cu emisii zero, și da, va fi tot un SUV. Producția este programată să înceapă în ianuarie 2026.
Deși bZ4X și Solterra sunt ambele produse de Toyota la fabrica sa din Aichi, se așteaptă ca noul model să iasă de pe linia de asamblare a fabricii Subaru din Yajima. Noul EV nu va fi dezvoltat de la zero, deoarece va împrumuta piese din SUV-urile electrice deja disponibile pe piață. Acest lucru va accelera dezvoltarea și va reduce costurile. Scopul este de a produce între 15.000 și 20.000 de unități pe lună.
Se spune că noul duo electric va viza piețele din America de Nord, Europa și Japonia, dar ar putea fi vândut și pe alte piețe. Nu este clar dacă cele două modele vor fi mai ieftine decât bZ4X și Solterra, care încep de la 44.465 dolari și 46.340 dolari în Statele Unite, respectiv.
Dacă te întrebi cum se vând modelele EV existente, Toyota a vândut 13.577 de unități bZ4X până în septembrie în SUA. În primele nouă luni ale anului, Solterra a fost semnificativ mai puțin popular, cu 9.137 de unități. În comparație, Hyundai a vândut 30.318 unități Ioniq 5. Cu 15.985 de unități, Kia EV6 a depășit de asemenea cele două modele din Japonia. Honda Prologue este, de asemenea, înainte, cu 14.179 de unități vândute până în septembrie.
La începutul acestui an, Toyota și Subaru au anunțat că vor lucra la încă trei modele EV în afara bZ4X/Solterra. Asemenea noului model ce va fi lansat în 2026 de ambele branduri, și celelalte două vor fi tot SUV-uri. Dacă producția noului EV va începe într-adevăr în ianuarie 2026, dezvăluirile oficiale din partea Toyota și Subaru ar trebui să aibă loc în a doua jumătate a anului viitor.
Între timp, cei doi producători auto vor continua să dezvolte motoare cu combustie. Cu câteva luni în urmă, a avut loc o conferință comună — care a inclus și Mazda — în cadrul căreia au fost anunțate noi motoare cu combustie și îmbunătățiri ale acestora.
Toyota și Subaru lucrează la un alt vehicul electric (EV), va fi tot un SUV.
bZ4X/Solterra nu va fi singurul model electric dezvoltat în colaborare, deoarece Toyota și Subaru lucrează la un alt model dezvoltat împreună, fără motor cu combustie. Un nou raport de la Nikkei Asia afirmă că cele două companii japoneze vor lansa un al doilea model cu emisii zero, și da, va fi tot un SUV. Producția este programată să înceapă în ianuarie 2026.
Deși bZ4X și Solterra sunt ambele produse de Toyota la fabrica sa din Aichi, se așteaptă ca noul model să iasă de pe linia de asamblare a fabricii Subaru din Yajima. Noul EV nu va fi dezvoltat de la zero, deoarece va împrumuta piese din SUV-urile electrice deja disponibile pe piață. Acest lucru va accelera dezvoltarea și va reduce costurile. Scopul este de a produce între 15.000 și 20.000 de unități pe lună.
Se spune că noul duo electric va viza piețele din America de Nord, Europa și Japonia, dar ar putea fi vândut și pe alte piețe. Nu este clar dacă cele două modele vor fi mai ieftine decât bZ4X și Solterra, care încep de la 44.465 dolari și 46.340 dolari în Statele Unite, respectiv.
Dacă te întrebi cum se vând modelele EV existente, Toyota a vândut 13.577 de unități bZ4X până în septembrie în SUA. În primele nouă luni ale anului, Solterra a fost semnificativ mai puțin popular, cu 9.137 de unități. În comparație, Hyundai a vândut 30.318 unități Ioniq 5. Cu 15.985 de unități, Kia EV6 a depășit de asemenea cele două modele din Japonia. Honda Prologue este, de asemenea, înainte, cu 14.179 de unități vândute până în septembrie.
La începutul acestui an, Toyota și Subaru au anunțat că vor lucra la încă trei modele EV în afara bZ4X/Solterra. Asemenea noului model ce va fi lansat în 2026 de ambele branduri, și celelalte două vor fi tot SUV-uri. Dacă producția noului EV va începe într-adevăr în ianuarie 2026, dezvăluirile oficiale din partea Toyota și Subaru ar trebui să aibă loc în a doua jumătate a anului viitor.
Între timp, cei doi producători auto vor continua să dezvolte motoare cu combustie. Cu câteva luni în urmă, a avut loc o conferință comună — care a inclus și Mazda — în cadrul căreia au fost anunțate noi motoare cu combustie și îmbunătățiri ale acestora.