Într-o încercare de a arăta că maşinile pot fi nepoluante şi în acelaşi timp atrăgătoare pentru cei care preferă modelele cu ardere internă, Toyota Motor a prezentat versiuni cu emisii zero ale gamei sale sport din anii 1980, care încă se mândreşte cu o bază solidă de fani la nivel mondial, relatează Reuters.
La un eveniment din industrie pentru maşini personalizate organizat în Chiba, la est de Tokyo, la sfârşitul săptămânii trecute, producătorul auto japonez a dezvăluit două maşini din generaţia AE86, una modificată ca vehicul electric cu baterie şi cealaltă ca model cu motor pe hidrogen.
Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a spus că remodelarea maşinilor existente trebuie să fie explorată ca o opţiune pentru a atinge obiectivul de emisii de carbon zero până în 2050.
În Japonia, doar una din aproximativ 20 de maşini aflate în circulaţie sunt noi, iar cele mai vechi sunt alimentate în principal, cel puţin parţial, cu benzină.
”Este important să lăsăm o opţiune pentru maşinile care sunt deja iubite sau deţinute de cineva”, a declarat Toyoda, un iubitor de maşini şi şofer de maşini de curse.
Relativ nou venită pe piaţa vehiculelor electrice de serie, Toyota intenţionează să investească 70 de miliarde de dolari pentru a-şi electrifica vehiculele şi a produce mai multe baterii şi îşi propune să vândă cel puţin 3,5 milioane de modele electrice cu baterii în 2030.