Tesla continuă să fure leadershipul de la marii constructori tradiționali de automobile. Al doilea SUV electric al americanilor, Model Y, a reușit să depășească în Europa vânzările modelelor premium similare ale celor de la Audi, BMW și Mercedes.
Tesla Model Y este în acest an cel mai vândut SUV premium din Europa, în clasa medie, acolo unde concurează alături de nume importante: Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60 sau Audi Q5. Tot în acest segment, producătorii au deja în ofertă modele electrice, cum este iX de la BMW sau e-tron de la Audi, însă volumele acestora au fost mult mai reduse decât cele ale americanilor.
După șase luni, într-un an dificil pentru industria auto, marcat criza de semiconductori, care ține pe loc producția în toate uzinele de automobile, Tesla Model Y a reușit să vândă 41.851 de unități, potrivit datelor Dataforce, publicate de Automotive News. Model Y depășește cu puțin peste 1000 de unități modelul Mercedes-Benz GLC, care oferă o gamă extinsă de propulsoare, pe benzină, diesel și hibrid. Mai mult, celebrul BMW X3 a vândut cu circa 10.000 de unități mai puțin decât Model Y, fiind în scădere cu 7,5% față de anul trecut. Tesla produce în acest moment Model Y în Europa, în Berlin, dar nu a reușit să ajungă la volumul preconizat la momentul deschiderii fabricii, astfel că cele mai multe exemplare livrate europenilor vin din China. Singura marcă din segmentul SUV-urilor premium medii care înregistrează volume mai mari pe zona de propulsie electrice este Audi, cu cele două modele, e-tron și Q4 e-tron, care împreună însumează circa 20.500 de unități vândute. Și celelalte mărci europene produc și vând SUV-uri electrice, BMW iX, Mercedes EQC și Jaguar i-Pace, însă volumele acestora sunt mult mai mici, astfel că nu urcă până la nivelul de Top 10. Lansarea Tesla Model Y în urmă cu un an a fost soluția salvatoare pentru marca condusă de Elon Musk, deoarece popularul Model 3 a a început deja să piardă clienți, atât din cauza vechimii sale, cât și din cauza concurenței foarte mari.
Tesla Model Y ar putea să devină în acest an cel mai vândut automobil premium din Europa, dacă va depăși vânzările modelelor cu o popularitate mult mai mare, dar din segmente mai mici, mai accesibile, precum Audi A3 sau BMW Serie 3 sau X1. O a doua condiție ar fi creșterea ritmului de producție din Grunheide, Germania, astfel încât să poată fi livrate mai multe mașini clienților care le-au rezervat.