Autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA au declarat marți că 52 de milioane de dispozitive de umflare airbag produse de furnizorii auto ARC Automotive și Delphi Automotive trebuie rechemate, deoarece se pot rupe și pot expulza fragmente de metal periculoase, transmitew Reuters.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a cerut pentru prima dată retragerea în mai, dar ARC a respins-o.
Agenția a emis o decizie inițială marți și a stabilit o ședință publică pentru 5 octombrie. Dispozitivele de umflare pe care NHTSA încearcă să le recheme au fost folosite în vehicule produse din 2000 până la începutul lui 2018 de 12 producători de automobile, inclusiv General Motors, Ford Motor, Stellantis, Tesla, Toyota Motor și Volkswagen.
”Dispozitivele de umflare a airbagurilor care se rup atunci când sunt comandate să fie declanșate sunt în mod evident defecte, deoarece ambele nu reușesc să protejeze ocupanții vehiculului așa cum ar trebui și, ei înșiși, prezintă un risc nerezonabil de rănire gravă sau deces”, a spus NHTSA.
În mai, ARC a respins concluzia provizorie a NHTSA conform căreia există un defect.
ARC nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii marți. NHTSA a spus că are cunoștință de șapte rupturi confirmate ale dispozitivelor de umflare în Statele Unite ale vehiculelor pe care încearcă să le recheme, inclusiv de șapte răniți și un deces.
Inițial, NHTSA a spus că 67 de milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor sunt nesigure, dar marți a corectat această estimare pentru a ține cont de ”răspunsurile excesiv de incluzive raportate agenției de anumiți producători pe parcursul investigației”.
În mai, GM a fost de acord să recheme aproape 1 milion de vehicule cu dispozitive de umflare a airbagurilor ARC, după ce o ruptură a unuia, din martie, a provocat răni faciale unui șofer.
Delphi Automotive, achiziționată de Autoliv, a fabricat aproximativ 11 milioane de dispozitive de umflare în baza unui acord de licență cu ARC, care a produs restul de 41 de milioane.
NHTSA examinează rupturile dispozitivelor de umflare a airbagurilor de mai bine de 15 ani.