În căutarea unei soluții de a ieși din parteneriatul cu compania chineză GAC, Stellantis a ales să ceară falimentul acestei companii, care are ca obiect de activitate în prezent producția și vânzarea de mașini Jeep pe piața chineză.
Cea mai nouă decizie a Stellantis în privința activităților Jeep din China este una radicală.
Compania franco-italo-americană a anunțat că a cerut falimentul GAC, un joint-venture încheiat încă din 2004 între Fiat și chinezii de la Gouangzhou. Carlos Tavares s-a declarat nemulțumit în ultimele șase luni de activitatea parteneriatului pe care îl are cu Guangzhou în China, o companie cu care Stellantis este asociată încă din vremea în care Fiat și Chrsyler încă nu fuzionaseră. Ulterior, prin cele două fuziuni succesive, Stellantis a preluat acest parteneriat, însă activitatea lui a rămas una deplorabilă, cu pierderi mari pentru europeni. În vara acestui an, Tavaers a spus că dorește să cumpere acțiuni de la partenerii chinezi, care însă au refuzat să cedeze controlul. Ulterior, șeful Stellantis a anunțat că nu va mai accepta să piardă bani pe piața din China, fiind pregătit să renunțe la acestă piață. Stellantis a anunțat clienții din China că va continua să ofere servicii de asistență și piese de schimb, chiar dacă GAC va fi declarată în faliment. Potrivit datelor oficiale ale companiei, datoriile pe care le-a acumulat se ridică la circa 111% din activele companiei, care însumează circa 1 miliarde de dolari.
GAC și-a oprit activitatea în fapt încă din luna iulie, după ce chinezii au refuzat să accepte majorarea de capital propusă de Stellantis. Chinezii s-au declarat atunci șocați de afirmațiile lui Carlos Tavares, care a cerut oprirea acestui parteneriat. Compania în care Stellantis și Gouangzhou aveau câte 50% din acțiuni a mai vândut anul acesta doar 2000 de autoturisme Jeep, după ce în ultimii ani vânzările s-au prăbușit sistematic. Stellantis are un parteneriat de mai mulți ani cu Dongfeng, companie care a investit în PSA în vremea în care compania franceză avea dificultăți financiare.
Carlos Tavares a cerut în repetate rânduri, în ultima lună, ca Europa să impună condiții mai drastice constructorilor chinezi care vin în Europa, pentru a oferi același mediu pe care europenii îl au în China.