Producătorii auto Renault și Nissan au convenit luni să modifice parteneriatul lor de lungă durată, pentru a permite reducerea participațiilor lor încrucișate la 10%, de la 15% anterior, transmite Reuters.
Decizia vine cu o zi înainte ca Ivan Espinosa să preia conducerea companiei nipone, care este sub presiune să-și majoreze competitivitatea.
Conform noilor condiții, Nissan nu își va mai îndeplini angajamentul de a investi în Ampere, divizia de vehicule electrice (EV), în care se angajase să investească 600 milioane de euro.
”Ca partener îndelungat al Nissan în cadrul alianței și ca principal acționar al companiei nipone, grupul Renault are un interes semnificativ să vadă o redresare semnificativă a Nissan cât mai curând posibil”, a afirmat directorul general al producătorului auto francez, Luca de Meo.
De asemenea, Renault va achiziționa restul participației de 51% în Renault Nissan Automotive India Private Ltd, deținută în prezent de Nissan Motor Corp, preluând integral fabrica din India.
Situată în orașul Chennai, RNAIPL a început operațiunile în 2010, când Renault și Nissan dețineau o participație de 30% și, respectiv, 70%. Participația Nissan a fost redusă la 51% ca parte a unui acord din 2023, care prevedea investirea în comun a 600 milioane de dolari pentru a produce șase noi modele în India.
Producătorul auto francez a confirmat prognoza sa privind realizarea unui flux liber de numerar de cel puțin două miliarde de euro în 2025, în pofida unui impact de aproximativ 200 milioane de euro de pe urma achiziționării participației Nissan în afacerea din India.
Anul trecut, Nissan și Renault au decis să revizuiască parteneriatul lor, după ce alianța lor veche de câteva decenii s-a deteriorat în ultimii ani. Conform unui acord încheiat în 1999, Renault deținea 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controla un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu avea drepturi de vot la grupul francez.
Renault a vândut o tranșă inițială de acțiuni Nissan, în valoare de 765 milioane de euro, la finele anului trecut, și un nou pachet de 2,5% la finele lunii martie, mai repede decât se așteptau analiștii. Constructorul francez intenționează să își reducă participația pe care o deține la Nissan până la 15%, de la un nivel inițial de 43%.