După ce a raportat câştiguri record în 2018, grupul PSA a anunţat că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel in Rusia.
Profitul operaţional recurent al grupului auto francez a crescut cu 43% în 2018, pe fondul majorării vânzărilor de SUV-uri şi a modelelor Peugeot 3008 şi Peugeot 5008.
Anul trecut, profitul a urcat la 5,69 miliarde de euro (6,46 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19%, la 74,03 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat la 7,7%.
Performanţa financiară „demonstrează capacitatea grupului nostru de a înregistra o creştere profitabilă solidă”, a afirmat directorul general Carlos Tavares. Acesta a adăugat că grupul vrea să-şi reducă dependenţa de Europa şi până în 2021 va lansa brandul Citroen în India iar Opel va reveni pe piaţa din Rusia.
La rândul său, directorul financiar Philippe de Rovira a apreciat că obiectivele companiei ţin cont de toate scenariile, inclusiv o ieşire a marii Britanii din UE fără un acord – „hard Brexit” – precum şi potenţiale dificultăţi pe alte pieţe.
Tonul încrezător al celor de la PSA contrastează cu cel al rivalului intern Renault, care a anunţat luna aceasta o reducere a ţintei anuale de profit.
Divizia Peugeot-Citroen-DS a raportat o marjă de profit record, de 8,4%, datorită creşterii vânzărilor cu 18,9%, în timp ce Opel-Vauxhall a înregistrat o marjă de profit de 4,7%, la vânzări de 18,31 miliarde de euro şi un profit de 859 de milioane de euro.
În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.