Începând cu sezonul 2023, noul prototip LMDh de la Porsche va lupta pentru victoria generală în cele mai mari curse de anduranță din lume, inclusiv Le Mans, Daytona și Sebring. Vehiculul va fi prezent în Campionatul Mondial de Anduranță FIA WEC și Campionatul Nord-American IMSA WeatherTech SportsCar sub numele de echipă Porsche Penske Motorsport.
Programul intensiv de teste pentru pregătirea debutului în cursă din ianuarie 2023 a început deja. Această premieră va avea loc la tradiționala rundă de deschidere a campionatului IMSA – cele 24 de ore din Daytona. La selectarea motorului cu combustie care să completeze elementele hibride standard, așa cum este stipulat de reglementări, Porsche a optat pentru o unitate V8 twin-turbo de mare capacitate. Puternicul motor este proiectat să funcționeze cu combustibili regenerabili, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 . În cursă, puterea sistemului de propulsie hibridă ajunge la aproximativ 500 kW (680 CP).
„Am fost răsfățați în procesul de alegere a motorului pentru prototipul nostru LMDh, deoarece gama de produse include mai multe unități de bază cu potențial”, explică Thomas Laudenbach, vicepreședinte Porsche Motorsport. „Ne-am decis pe V8-biturbo, care credem că oferă cea mai bună combinație de caracteristici de performanță, greutate și costuri. Lansarea programului de testare activă este un pas important pentru proiect.”
Urs Kuratle, General Project Manager LMDh la Porsche Motorsport: „Lansarea mașinii de curse LMDh a reprezentat și prima ieșire pe circuit pentru Porsche Penske Motorsport. Echipa a lucrat bine împreună încă de la început. Acest lucru demonstrează un nivel ridicat de profesionalism în toate domeniile. Cerințele operaționale pentru funcționarea în siguranță a unui vehicul hibrid sunt foarte mari, așa că în următoarele ieșiri ne vom concentra pe aprofundarea proceselor și procedurilor necesare. În aceste prime zile de test la Weissach, V8-biturbo ne-a impresionat din toate punctele de vedere. Suntem convinși că am ales motorul potrivit.”
Reglementările de motor pentru clasa de vehicule LMDh permit o mare libertate în ceea ce privește capacitatea, designul și numărul de cilindri. Turațiile maxime sunt de 10.000 rpm, cu măsurarea zgomotului la trecere limitată la 110 decibeli. Motorul trebuie să cântărească minim 180 de kilograme, inclusiv sistemul de alimentare cu aer și evacuarea, precum și componentele periferice de răcire. Dacă ele există, această greutate încorporează și turbocompresorul (turbocompresoarele), inclusiv sistemul de răcire a aerului de alimentare. În conformitate cu reglementările, puterea maximă este între 480 și 520 kW (653 până la 707 CP). Această gamă permite, de asemenea, ajustări în cadrul parametrilor Balance of Performance (BoP), care au scopul de a asigura paritatea între toate mașinile de curse LMDh concurente. Curba cuplului este, de asemenea, clar definită. În condiții de curse, puterea combinată a motorului cu ardere internă și a propulsiei hibride totalizează 500 kW (680 CP). Componentele standard pentru recuperarea, stocarea și livrarea energiei electrice sunt furnizate de Williams Advanced Engineering (baterie), Bosch (unitate motor-generator și electronică de control) și Xtrac (transmisie).