Porsche marchează cea de-a 30-a aniversare a celebrului Festival al Vitezei de la Goodwood, prin prezentarea celui mai nou model – Porsche Vision 357 Speedster. Noul concept car este o versiune modelului cu plafon Porsche Vision 357, cu care producătorul de mașini sport a lansat propriile festivități aniversare.
Din punct de vedere al designului, este un omagiu adus modelului 356, iar din punct de vedere tehnologic, Porsche Vision 357 Speedster complet electric se bazează pe modelul 718 GT4 e-Performance. În total, Porsche prezintă peste 15 modele noi și clasice pe terenul Ducelui de Richmond, din West Sussex. Unul dintre punctele de atracție este 356 No. 1 Roadster, prima mașină sport a mărcii. Pentru pasionații de sporturi cu motor sunt expuse, de asemenea, șase mașini câștigătoare la Le Mans.Stuttgart/Chichester. „Porsche Vision 357 este o trimitere la prima linie de modele Porsche, mașina sport de vis a lui Ferry Porsche. Și, din moment ce 356 s-a imprimat în memoria colectivă a mărcii atât în forma decapotabilă, cât și în cea coupé, aceeași logică se aplică și acestui concept”, spune Michael Mauer, vicepreședinte Style Porsche. „Porsche Vision 357 Speedster reflectă esența mărcii: plăcerea de a conduce și dinamica condusului combinate cu o formă puristă. La fel ca apariția lui Mission X, pe care l-am prezentat în urmă cu doar câteva săptămâni, acest model demonstrează că, fie și cu gene de design proaspete, ADN-ul Porsche rămâne recognoscibil.”
Vision 357 Speedster se bazează pe tehnologia modelului Porsche 718 GT4 e-performance. Astfel, motoarele electrice și structura bateriei provin de la Mission R, iar șasiul de la 718 GT4 Clubsport. După ce a fost prezentat în premieră mondială la Festivalul Vitezei de la Goodwood, studiul de design urmează să fie expus la ediția din acest an a Rennsport Reunion, din SUA, la sfârșitul lunii septembrie.
Design exterior: parbriz-față scurtat și capac tonneau pe o singură parte
Conceptul are un parbriz scurt, micșorat, tipic pentru un speedster, ceea ce pune și mai mult în evidență caroseria monolitică a mașinii. Pe partea dreaptă se află un capac de tip tonneau, de felul celor care erau obișnuite pe vremuri, la mașinile sport deschise. Tetiera șoferului pare suspendată în aer datorită elementului din carbon, din spatele acesteia. În spatele lui se află capacul portului de încărcare și ancora pentru plafonul clasic al speedsterului.
Conceptul bicolor cu cele două nuanțe de gri, Marble Grey și Grivelo Grey Metallic, este inspirat de precursorii istorici ai sporturilor cu motor, cum ar fi aripile frontale folosite pentru a proteja împotriva pietrelor care pot atinge mașina în curse și aripile față, care prezintă culoarea Metallic mai închisă. Roțile din față sunt vopsite, de asemenea, în Grivelo Grey Metallic. Acesta este completat de contraste în Miami Blue, pe mecanismele de eliberare rapidă de pe capota din față.
Logo-ul aniversar cu „75” și cei doi ani „1948” și „2023” sunt în Grivelo Grey Metallic și Miami Blue – o alternativă la elementele decorative ale coupé-ului Vision 357, unde roșul a fost folosit ca o culoare suplimentară. Deasupra acestora, în fața roților din spate, într-un stil comic, se află unicorni. Creatura mitică a fost desenată special de către designerii Porsche, care și-au lăsat amprenta și pe logo-ul e”Speedster”. Camerele de luat vederi înlocuiesc oglinzile exterioare. La fel ca la predecesorii clasici, acestea nu sunt poziționate pe portiere, ci mai în față, pe aripi. În cazul modelului 357 deschis, acestea prezintă o nouă formă optimizată din punct de vedere aerodinamic, care amintește de aripi.
Alte detalii ale designului exterior sunt cunoscute de la conceptul său asemănător: luminile în patru puncte de pe faruri au un design rotund, care evocă Porsche 356. Stopurile se află în spatele unei rețele de puncte frezate direct în caroserie. Un alt indiciu către prima linie de modele Porsche este modelul de grilă verticală din spate. Cea de-a treia lumină – de frână – este integrată în designul grilei.
Lățimea mașinii conferă agresivitate și sporește stabilitatea la volan. Jantele de 20 de inci sunt realizate din magneziu și sunt echipate cu capace și încuietori centrale din fibră de carbon. Din punct de vedere vizual, ele amintesc, de asemenea, de o roată legendară Porsche: modelele 356 A și 356 B cu frâne cu tambur aveau jante cu șuruburi deosebit de mare, de 205 milimetri.
Design interior purist, habitaclu esențializat
Interiorul este redus la strictul necesar și este complet adaptat la nevoile șoferului. Poziția joasă a scaunelor este prin excelență sportivă. Carcasa scaunului din CFRP este integrată în monococă. Șoferul stă pe perne acoperite cu Racetex și este fixat de o centură de siguranță în șase puncte, cu o curea Miami Blue. Panoul de bord este așezat deasupra coloanei de direcție, ca o suprafață transparentă. Volanul de curse este manevrat cu ușurință, în timp ce amortizorul de impact apare ca și cum ar fi suspendat. Comenzile individuale reiau culoarea de accent – Miami Blue – de la exterior.
Întregul panou de bord are un finisaj cu țesătură de carbon. Ca o alternativă la un torpedou convențional, curelele Miami Blue din secțiunea superioară dreaptă pot fi folosite pentru a fixa orice accesorii. Curele simple din material textil înlocuiesc mânerele convenționale ale ușilor. Acest detaliu din mediul de curse reduce greutatea mașinii.
Parada legendelor: alte modele Porsche la Festivalul Vitezei
Vision 357 este punctul de atracție de la Goodwood, dar nu este nici pe departe singura raritate a producătorului de mașini sport prezentă la eveniment. Porsche a adus în West Sussex peste 15 modele noi și clasice. O paradă specială Porsche va urca pe celebrul deal de două ori pe zi. Ilustra caravană va fi condusă de un 356 No. 1 Roadster. Acesta va fi urmat de versiunea de curse 928 „Trigema” din 1983, un Cayenne Transsyberia, un 959, un 911 Turbo S (tip 993) și un 911 Carrera S special (991). Acest model unic de 911 a fost automobilul cu numărul 1 milion, fabricat de la apariția emblematicei mașini sport în 1963.
Porsche va sărbători, de asemenea, la Goodwood, centenarul cursei celor 24 de ore de la Le Mans. La urma urmei, marca deține recordul, cu 19 victorii la general. De asemenea, Porsche va prezenta la Goodwood, printre altele, trei campioni de clasă și trei câștigători la general. Printre aceștia se numără 718 W-RS Spyder (câștigător al clasei de 2,0 litri în 1961), 935 Martini (câștigător al clasei în 1976) și 911 RSR în design „Pig” (câștigător al clasei GTE Pro în 2018). Trio-ul de câștigători la general include 936/81 Spyder, 911 GT1 ’98 și 919 Hybrid din 2017.
După ce au fost prezentate în premieră în cadrul festivităților care marchează “75 Years of Porsche Sports Cars”, 718 Spyder RS și Mission X vor veni pentru prima dată în fața publicului larg la Goodwood. Dezvoltarea roadsterului purist, 718 Spyder RS, a fost dedicată plăcerii maxime de a conduce pe drumurile sinuoase de țară. Mission X este o reinterpretare spectaculoasă a unui hypercar, cu portiere stil Le Mans și cu un sistem de propulsie electric, eficient.
Pe lângă modelele actuale ale producătorului de mașini sport din Stuttgart, vizitatorii de la Goodwood vor avea ocazia să vadă și un tractor diesel Porsche „Junior 108”. La urma urmei, comenzile speciale ale clienților au fost parte integrantă din portofoliul companiei în zilele în care Porsche 356 era în producție. Între 1949 și iulie 1963, aproximativ 120.000 de tractoare au fost construite sub licență cu numele Porsche.