Pe platforma de producție Porsche din Leipzig, pregătirile pentru introducerea electromobilității sunt în toi. Toate lucrările de construcție se derulează conform programului. Lucrările de exterior la noul atelier de caroserie pentru a treia generație Macan, prima versiune complet electrică, sunt acum finalizate. Următorul pas este instalarea echipamentelor de producție în interiorul clădirii.
„În ultimele săptămâni, am atins câteva repere importante în parcursul nostru către transformarea într-un sit de electromobilitate”, a declarat Gerd Rupp, președintele Comitetului executiv la Porsche Leipzig GmbH. „Perioada de timp pe care o mai avem până la începutul producției viitoarei generații Macan va fi, cu siguranță, o provocare. Cu toate acestea, este, de asemenea, o oportunitate de a dovedi viitorul fabricii și de a ne reafirma coeziunea ca echipă.”
„De la ceremonia inițială, de începere a lucrărilor, din februarie 2000, am investit peste 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea platformei”, a spus Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv pentru producție și logistică la Porsche AG. „Acest proiect de extindere pentru a permite producția de vehicule pur electrice ne va asigura că fabrica este pregătită pentru viitor.” Pentru a facilita acest proiect, Porsche investește peste 600 de milioane de euro pe platforma sa din Leipzig. Piatra de temelie pentru noul atelier de caroserie, cu o suprafață totală de 75.500 mp, a fost pusă în martie 2019.
Din cauza crizei Coronavirus, ceremoniile oficiale au fost anulate, dar primarul din Leipzig, Burkhard Jung, a vizitat deja situl vineri, 3 iulie, când i s-au prezentat ultimele evoluții.
„Centrul de producție Porsche din Leipzig a evoluat de la o linie de asamblare la un pionier al tehnologiei pentru întreaga industrie auto europeană. Bazele pentru dezvoltarea tehnologiilor pentru motoarele viitorului sunt chiar aici, în Leipzig”, a declarat primarul Burkhard Jung.
Pe lângă lucrările la noul atelier de caroserie, linia de asamblare este modificată semnificativ. Porsche extinde liniile de producție și a programat lucrările pentru a se suprapune cu perioada de vacanță de vară a fabricii. Când lucrările vor fi finalizate, trei tipuri de motoare diferite vor fi produse pe o singură linie: pe benzină, pentru vehicule hibride și pentru vehicule complet electrice. Această nouă configurație va oferi Porsche Leipzig o flexibilitate maximă.
Centrul pentru clienți este deja echipat pentru vehicule electrice: în luna februarie, Porsche a înființat un parc de încărcare rapidă numit „Porsche Turbo Charging”, care oferă o capacitate totală de 7MW. Prin urmare, situl din Leipzig găzduiește cel mai puternic parc de încărcare rapidă din Europa, care funcționează exclusiv cu electricitate din surse regenerabile de energie.
Electromobilitatea nu este un concept complet nou pentru platforma Porsche Leipzig. Uzina produce deja automobile hibride de zece ani. „Angajații noștri au o experiență de ani de zile în abordarea tipurilor alternative de propulsie. Abia așteaptă să înceapă să lucreze la vehicule complet electrice, pe lângă modelele noastre hibride ”, a spus Gerd Rupp. „Credem că este important să implicăm întreaga forță de muncă în viitoarea schimbare, așa că am inițiat deja măsurile de calificare pentru modelul Macan electric.”