AutoReport.ro a testat recent pe ruta București-Craiova noua compactă Nissan Pulsar. Modelul are sub capotă un motor cu cilindree mică, dar și destul de economic.
După ce au încercat fără succes să impună modelul Almera în anii precedenți, cei de la Nissan pare că mizează pentru prima dată pe o carte câștigătoare în segmentul C. Pulsar arată foarte bine, are un design modern și stă destul de bine și când vine vorba de comportament dinamic.
Pulsar a preluat foarte multe dintre liniile noilor modele Qashqai și X-Trail și ne face să credem că desingul Nissan se îndreaptă într-o direcție foarte bună. Liniile grilei sunt continuate pe capotă, iar părțile laterale au linii bine conturate care se prelungesc până la blocurile optice spate.
Pulsar este destul de lung, având 4.385mm, din acest punct de vedere fiind peste Golf 7. Acest lucru îi face pe cei de la Nissan să afirme că mașina lor oferă mai mult spațiu interior decât concurenții.
Sub capotă găsim motorul de 1,2 litri DIG-T turbo pe benzină, care produce 115 CP. Aceștia sunt suficienți mai ales în oraș și la vitezele legale în regim extraurban. În schimb, dacă vrei ca mașina să răspundă mai prompt la unele sprinturi cerute de șofer, cei 190 Nm ai cuplului maxim dovedesc că nu sunt suficienți pentru un comportament mai îndrăzneț.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte. Aceasta pare realizată parcă fix pentru acest motor, primele trepte fiind mai scurte și favorizând un răspuns mai bun din partea motorului.
Pulsar are un comportament dinamic foarte bun, suspensia este confortabilă și absoarbe foarte bine denivelările. Direcția este destul de precisă, deși feedback-ul este puțin cam artificial.
În interior avem materiale destul de bune, dar și suprafețe cu plastic tare. Dar designul destul de vesel ne face să uităm de acestea din urmă. Modelul este încă departe de segmentul premium, dar pielea de pe scaune și volan ne face să ne simțim destul de bine în Pulsar.
Spațiul interior dedicat conform producătorului șoferului și celor 4 pasageri este destul de generos. Este suficient loc și pentru bagaje, dar se găsesc și câteva spații de stocare. Șoferul are parte de o vizibilitate foarte bună și de o ergonomie exemplară. Sistemul infotainment are o interfață NissanConnect cu integrare completă a smartphone-ului, Google Send-to-Car și cu acces la diverse aplicații.
Pulsar vine cu sisteme de asistență avansate precum: Forward Emergency Braking, Moving Object Detection, Lane Departure Warning și Blind Spot Warning.
Noua compactă Nissan ne-a demonstrat pe parcursul testului că este o alternativă bună de luat în seamă pentru cei care doresc o mașină economică și spațioasă. Are un design plăcut, nu apelează la diverse artificii estetice pentru a-și atrage clienți, iar pe parcursul testului nostru a consumat 6,5 litri la 100 km.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
0-100 km/h: 10,7 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 4.387/1.768/1.520
Masă proprie: 1.258 kg
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 115 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 190 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte