Trebuie să creăm un viitor sustenabil prin dezvoltarea unor produse și procese care să contribuie la reducerea emisiilor și materialelor care au un efect advers asupra mediului. Ca răspuns la această nevoie, Mazda a pus în prim plan reciclarea plasticului pe parcursul a trei decenii și a fost prima companie care a reciclat barele de protecție de la mașinile care nu mai funcționau.
Din 1992 Mazda a reciclat aproximativ 1.280.000 de spoilere doar din Japonia, o cantitate care ar umple o sală de concerte de trei ori sau care dacă ar fi puse cap la cap s-ar întinde de la Londra la Moscova. Mazda MX-30 este un model electric ce integrează o gamă largă de materiale și tehnologii ecologice, una dintre cele mai remarcabile fiind utilizarea plasticului reciclat.
„În departamentul de Design, în special la Culori și Materiale, suntem atenți la schimbările constante de trenduri în materie de tehnologii și materiale”, a afirmat Jo Stenuit, Mazda European Designer Director. Acesta a mai adăugat „am folosit procese pentru utilizarea materialelor eco-friendly de dinainte de MX-30, însă MX-30 a fost platforma perfectă pentru a evidenția evoluțiile noastre în acest domeniu”.
Partea superioară a interiorului ușii MX-30 este realizată dintr-o țesătură fabricată din sticle PET reciclate. Dezvoltarea unei noi metode pentru a modela fibre textile din plastic a făcut posibilă crearea unui nou material, fin la atingere, care poate fi procesat ușor. Însă Mazda nu se află pe primul loc numai la reciclarea plasticului în industrie. Totodată, compania a dezvoltat un bioplastic cu o calitate ridicată, reper în industrie. Prima dată a fost utilizat la modelul MX-5 din 2015 și apoi pentru Mazda3 și CX-3. Acesta se găsește și pe ușile modelului MX-30, bazându-se pe finisajul său de înaltă calitate pentru a contribui la design.
După ce a dezvoltat prima țesătură bio din lume în 2007, noua piele premium vintage, realizată pentru noul MX-30, este produsă utilizând apă în detrimentul solvenților organici, ajută la reducerea impactului asupra mediului și respinge opinia comună că pielea artificială este doar un înlocuitor sărac pentru cea reală. Prezintă o textură de piele imprimată pe o bază de piele artificială de înaltă calitate, peste care se aplică un strat de silicon a cărui grosime este controlată cu precizie, oferind materialului un aspect de adâncime și o textură fină la atingere.
Cu toate acestea, problemele recente de mediu nu au fost singurele care au determinat compania să dezvolte noi tehnici pentru reciclarea sau crearea plasticului ecologic, cercetările Mazda privind reciclarea plasticului sunt în desfășurare de la sfârșitul anilor 1980. Recunoscând nevoia de reciclare a plasticului, Mazda a fost prima companie auto care a reciclat spoilere folosite în 1992. Inițial, aceste bare de protecție au fost utilizate pentru a produce stilouri și piese auto din plastic care nu erau la vedere, cum ar fi protecțiile de sub mașină.
Problema vehiculelor scoase din uz era că multe dintre spoilere erau mai vechi de 10 ani, cauzând o problemă din punct de vedere tehnic și financiar întrucât variau în ceea ce privește proprietatea adezivă a vopselei și a compoziției plasticului. Cel mai mare impas pentru reciclarea barelor de protecție vechi era procesul ineficient de îndepărtare a vopselei. Până în 2001 Mazda a îmbunătățit procesul de îndepărtare a vopselei suficient pentru a permite utilizarea plasticului la consolidarea noilor bare de protecție și până în 2007 rafinase procesul, putând să îndepărteze 99,9% din vopsea, urmând dezvoltarea unui proces de utilizare a plasticului reciclat la fabricarea de noi bare de protecție.
Ca rezultat, până în 2011 Mazda a dezvoltat prima tehnologie de reciclare care permitea convertirea amortizoarelor folosite în polimeri sintetici care aveau o calitatea potrivită pentru a fi utilizați la confecționarea barelor de protecție pentru mașini noi. Plasticul reciclat este folosit acum pe scară largă la toate modelele Mazda.
Un alt succes în domeniul dezvoltării plasticului a avut loc în 2015 prin dezvoltarea bioplasticului realizat cu materiale derivate din plante, reducând utilizarea petrolului și a emisiilor de dioxid de carbon. Materialele vegetale uzate, cum ar fi așchiile de lemn și materialul vegetal, sunt transformate în etanol, care este apoi transformat în etilenă și polipropilenă. Acest proces este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și, spre deosebire de materialele alternative realizate din soia sau amidon, nu elimină resursele alimentare. Bioplasticele au finisaj de calitate mai înaltă decât materialele plastice tradiționale vopsite și pot fi utilizate atât pentru interior, cât și pentru exterior. Bioplasticul a fost utilizat pentru prima dată la Mazda MX-5 în 2015 și apoi a fost folosit pentru Mazda CX-5, Mazda3, Mazda2, Mazda CX-30 și o să fie utilizat și la Mazda MX-30.
Pentru a ajuta la conservarea resurselor planetei, companiile au responsabilitatea să furnizeze produse și servicii din care să beneficieze pământul și societatea, iar Mazda va continua să fie în avangarda dezvoltării de materiale ecologice și plastic reciclat pentru produsele viitoare, reducând utilizarea combustibililor fosili și a emisiilor, ca parte a planului său Sustainable Zoom Zoom 2030. Lansat în 2017, planul întruchipează viziunea corporativă de a aduce bucurie în viața oamenilor prin deținerea de mașini sustenabile pentru mediu și societate și este o hartă pentru Mazda pentru a dezvolta tehnologii care vor ajuta la rezolvarea problemelor cu care se confruntă pământul, societatea și oamenii.