Electrica Mazda EZ-60, o stea a ingineriei chinezesti, vine cu tracțiune spate. Ecranul sau impresionant de 26 inci striga din radacinile sale. Luna aceasta, ne-a captat privirea prima data pe Weibo, apoi a aparut in cronicile MIIT, iar azi am văzut-o în lumina reflectoarelor la Auto Shanghai 2025.
Aceasta creatie nu este doar a Mazda; s-a nascut dintr-o colaborare cu Changan, impartasind radacini cu Deepal S07. Ca o minune a propulsiei pe roti din spate, reflecta fratia sa sedan, EZ-6, care deja a primit verde pentru Europa ca 6e, sugandind ca SUV-ul ar putea patrunde dincolo de imbratisarea Chinei, poate sub numele CX-6e, desi zvonurile raman neconfirmate.
Tupele perii ale conceptului Arata de anul trecut au prefigurat EZ-60, proiectat electrizant cu o autonomie ambitioasa de aproximativ 373 mile (600 km), deși sub parametrii CLTC mai putin stricți. Detaliile despre baterie ne scapa, dar stramosul sau dispune de o unitate de 80 kWh pentru calatorii lungi.
In continuarea mostenirii EZ-6, EZ-60 poate opta, de asemenea, pentru un spirit pe benzina, un motor de 1.5 litri, abandonand magia rotativa a MX-30. Mazda pretinde o autonomie de peste 621 mile (1,000 km) posibil, desi ancorata la masuratorile CLTC. Varianta sa hibrida promite o distanta respectabila de 100 mile (161 km) de condus electric, gratie unei baterii LFP de 31.7 kWh, fabricata de CATL.
In umbre, Mazda protejeaza detaliile puterii, dar intelegem ca esenta EZ-60 se afla in mostenirea sa pe roti din spate, un far al evolutiei moderne auto.
Mazda EZ-60 va fi vandut in China anul acesta, dar Mazda nu dezvaluie daca alte regiuni vor urma.





