Mazda Motor Corporation a prezentat astăzi “Sustainable Zoom-Zoom 2030”, o nouă viziune pe termen lung în materie de dezvoltare tehnologică, care are ca țintă anul 2030. Ca parte din noua tehnologie menită să permită realizarea acestei viziuni, compania a anunțat planurile de a introduce un motor de generație viitoare, denumit SKYACTIV-X, în 2019. SKYACTIV-X va fi primul motor comercial pe benzină care va folosi aprinderea prin compresie.
Motoare SKYACTIV-X de generație viitoare
SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzină din lume care folosește aprinderea prin compresie, în interiorul său amestecul de aer și combustibil aprinzându-se spontan prin compresia pistonului
Metoda nouă de combustie, denumită Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat două probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă și obținere unei tranziții ușoare între aprindere cu scânteie și cea prin compresie.
Această nouă metodă de combustie patentată combină avantajele motoarelor pe benzină și diesel pentru a obține performanțe de mediu, putere și accelerație remarcabile.
Aprinderea prin compresie și un compresor montat pentru a îmbunătăți economia de combustibil livrează un răspuns superior al motorului și cresc cuplul cu 10-30 de procente față de generația actuală de motoare pe benzină SKYACTIV-G3.
Aprinderea prin compresie permite o ardere cu amestec foarte sărac4 care îmbunătățește eficiența motorului cu până la 20-30 de procente față de generația curentă SKYACTIV-G și cu până la 35-45% față de motorul Mazda pe benzină cu aceeași cilindree din 2008.
Cu o eficiență ridicată pe o plajă largă de rotații și nivele de sarcină, motorul permite mai multă flexibilitate în selectarea vitezelor, oferind atât economie de combustibil cât și performanțe de condus superioare.
Privind înainte, Mazda speră să contribuie la crearea unui viitor în care oamenii, planeta și societatea pot coexista cu mașinile, pentru a le îmbogăți oamenilor viețile prin experiențele date de posesia unei mașini ce sărbătorește condusul, și pentru a deveni un brand cu care clienții simt o conexiune emoțională puternică.