Mazda a comercializat 2.822 de autovehicule în România în 2023, un rezultat record pentru marca niponă pe piața locală, în creștere cu 14% față de 2022. SUV-ul compact Mazda CX-30 a fost pentru al patrulea an la rând cel mai vândut model, cu 831 de unități livrate către clienții din România.
Top trei cele mai căutate modele este completat din nou de Mazda3 și Mazda CX-5 cu 730, respectiv 595 de unități comercializate. SUV-ul Mazda CX-60, susținut de noua motorizare diesel cu șase cilindri în linie, a continuat debutul de succes din 2022 și a contabilizat 305 livrări anul trecut, dublu față de volumul înregistrat în perioada anterioară. Dublarea volumelor s-a înregistrat și în cazul Mazda6 și Mazda MX-5, care au totalizat 94, respectiv 26 de modele vândute.
„Vânzările Mazda în România au atins un nou maxim istoric în 2023, susținute în principal de triada Mazda CX-30, Mazda3 și Mazda CX-5. Lansarea noii motorizări e-Skyactiv D diesel de generație nouă, cu șase cilindri în linie și Mild Hybrid, din echiparea Mazda CX-60, a consolidat gama și a oferit o nouă opțiune performantă, rafinată și economică. O noutate care a marcat finalul de an este lansarea Mazda MX-30 R-EV, noua variantă a popularului MX-30, echipată cu motorul rotativ pe post de generator. Astfel, motorul rotativ, ce s-a remarcat în istoria Mazda prin modele emblematice precum Mazda Cosmo sau Mazda RX-7, este acum reinventat într-o postură inovatoare”, a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda România.