A treia generație a pilei de combustie alimentată cu hidrogen a Toyota este mai ieftină și cu 20% mai eficientă. Noul sistem de pile de combustie va ajunge după 2026 și va fi folosit de BMW și Toyota.
Vehiculele electrice câștigă în popularitate, dar o mână de producători auto continuă să investească în vehicule cu pile de combustie. Toyota este unul dintre cei mai mari susținători ai lor, iar compania a lansat primele detalii despre sistemul lor de pile de combustie de a treia generație.
Sistemul urmează să fie dezvăluit la Expoziția Internațională a Hidrogenului și a Pilelor de Combustie din Tokyo, pe 19 februarie, sistemul de pile de combustie de a treia generație al companiei promite să fie un pas major înainte. Producătorul auto promite, de asemenea, reduceri „semnificative” de costuri datorită „inovațiilor în proiectarea celulelor și a proceselor de fabricație”.
Pe lângă faptul că este mai accesibil, cel mai recent sistem de pile de combustie al Toyota promite să fie de până la două ori mai durabil. De fapt, compania spune că sistemul său de a treia generație are o durabilitate comparabilă cu cea a unui motor diesel.
Inginerii s-au concentrat, de asemenea, pe îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil, iar acest lucru duce la o creștere de 20% a „autonomiei de croazieră”. În timp ce actualul Mirai poate parcurge 402 mile (647 km) între opriri, prețurile hidrogenului în California au crescut vertiginos la niveluri record anul trecut. Aceasta înseamnă că orice creștere a eficienței consumului de combustibil ar fi o dezvoltare binevenită.