Marca chinezească de mașini electrice Zeekr, susținută de Geely, vinde mai multe vehicule decât Tesla în anumite părți ale Chinei și intenționează să se extindă în Europa și America Latină în acest an, a declarat CEO-ul Zeekr, Andy An, pentru CNBC.
Creșterea vânzărilor vine în momentul în care producătorul auto Elon Musk a raportat cea mai mare scădere a veniturilor trimestriale la nivel global din 2012.
”Am vândut deja mai mult decât Tesla în unele zone. Diferența noastră de vânzări față de Tesla continuă să se reducă”, a spus An.
În primele trei săptămâni din aprilie, Zeekr a vândut cu 500 de mașini mai multe decât Tesla în provincia Zhejiang, unde își au sediul Zeekr și compania sa mamă Geely.
Zeekr a depășit ușor Tesla în provincia Anhui, lângă Shanghai, și Guangxi, o regiune autonomă din sudul Chinei. Asta conform datelor publicate de Zeekr.
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Model Y al Tesla a deținut în continuare locul de cel mai bine vândut model în China în primele trei luni ale anului, pe segmentul mașinilor electrice alimentate cu baterii, cu un preț de cel puțin 200.000 de yuani (28.169 USD), potrivit site-ului de informații pentru consumatori Autohome.
Modelele BYD au ocupat locurile al doilea și al treilea, în timp ce Model 3 al Tesla s-a clasat pe locul patru, arată datele.
Sedanurile 001 și 007 ale lui Zeekr s-au clasat pe locul 11 și, respectiv, pe locul 12, conform datelor. Vehiculul electric multifuncțional 009 al companiei este, de asemenea, unul dintre primele cinci cele mai bine vândute în categoria de prețuri de cel puțin 500.000 de yuani.
Noul sedan electric SU7 al Xiaomi are un preț de pornire de 215.900 de yuani, puțin mai mult decât prețul 007 al Zeekr, dar mai puțin decât cel al Model 3 de la Tesla.
Când a fost întrebat despre lansarea mașinii Xiaomi, An a refuzat să comenteze despre concurent. Dar el a spus că cele două companii diferă ca strategie, cultură și resurse.
La Salonul auto de la Beijing, Zeekr dezvăluie o nouă structură de mașină, care oferă consumatorilor cu 10% până la 20% mai mult spațiu în interior față de un vehicul similar, a spus An.
”Mașina viitorului nu este un simplu instrument de transport, ci un centru pentru o experiență de mobilitate inteligentă”, a spus el, menționând că în noul spațiu familiile se pot juca sau se pot bucura de o masă.
El a indicat că producția unei astfel de mașini va începe până la sfârșitul acestui an.
Extinderea în afara Chinei
Anul acesta, Zeekr se așteaptă ca vânzările sale în străinătate să crească veniturile totale, a spus An.
Compania vinde în Suedia și Țările de Jos, a spus el, și intenționează să înceapă vânzările în încă șase până la opt țări din Europa în acest an.
În America Latină, Zeekr ”se desfășoară în mod activ”, a spus An, fără a detalia.
Compania dezvoltă, de asemenea, mașini cu volan pe dreapta, a spus el, cu planuri de a începe vânzările în Hong Kong și Macao în curând în acest an, și ulterior în Singapore.
Multe companii chineze care conduc la creșterea mașinilor electrice pe piața extrem de competitivă de acasă vor să se extindă în străinătate, deoarece țările majore încurajează renunțarea la vehiculele tradiționale, alimentate cu combustibil.
Cu toate acestea, creșterea rapidă a companiilor de mașini electrice din China au determinat UE și SUA să ia în considerare măsuri pentru protejarea propriilor industrii auto.
Întrebat despre planurile de a construi fabrici pe piețele din străinătate, An a spus că Zeekr ”explorează în mod activ”, dar nu a putut oferi detalii.
Zeekr a fost înființată de grupul chinez Geely, în 2021, permițând mărcii să utilizeze resursele grupului auto. Geely deține mai multe mărci, inclusiv marca suedeză de mașini Volvo, care a aparținut anterior Ford Motor.