Lupta pentru supremația pe segmentul de vânzări de autovehicule electrice a ajuns la cote înalte, după ce chinezii de la BYD au anunțat rezultatele pentru trimestrul al treilea. Chiar dacă sunt de mai mult timp cel mai mare producător din lume de automobile electrificate, doar jumătate din vânzări sunt mașini 100% electrice.
Tesla a anunțat cifrele de vânzări pentru trimestrul al treilea, cu un total de 435.059 vehicule vândute, un volum considerat sub așteptări de analiști, care chiar dacă depășește nivelul din 2022, este mai mic decât cel înregistrat în trimestrul anterior. Principalii concurenți pe piața de automobile electrice, la nivel global, BYD (Build Your Dream) au anunțat la rândul lor un volum al vânzărilor care a urcat la 824.001 vehicule, din care 431.603 au fost complet electrice.
Asta înseamnă că diferența între cele două a fost, în trimestrul 3, de 3.456 mașini, un volum infim raportat la vânzările celor două companii.
De la începutul anului, Tesla a vândut 1,32 milioane de autoturisme, în creștere cu 45,7% față de perioada similară din 2022, înregistrând scăderi pentru cel mai scump model al mărcii, Model S. Vânzările mărcii americane sunt mult peste cele ale BYD, pe întreg intervalul ianuarie – iunie, chinezii având doar 1,04 milioane de automobile electrice vândute în această perioadă. Tendințele celor două companii sunt însă inverse, dacă ne uităm pe valorile raportate anterior, acesta fiind motivul pentru care cei de la BYD speră ca, în trimestrul al patrulea, să depășească în premieră vânzările Tesla.
Ei mizează pe o creștere masivă a pieței din China, care a trecut în prima parte a anului prin tulburări semnificative care au generat oscilații ale vânzărilor, dar și pe extinderea vânzărilor pe noile piețe pe care compania a intrat în ultimii ani. În același timp, scăderea Tesla din intervalul iulie – septembrie ar putea să fie doar temporară, iar ținta de vânzări de minim 1,8 milioane de automobile să fie depășită.