Înlocuitorul Huracan-ului are 920 de cai putere, trei motoare electrice și un motor V-8 cu o turație maximă incredibilă de 10.000 rpm. Lamborghini Huracán a dispărut, ceea ce înseamnă că motorul său V-10 aspirat natural, atât de apreciat, este și el mort. Dar fanii Lamborghini-urilor rapide nu trebuie să se îngrijoreze, există un nou supercar sportiv de la Sant’Agata Bolognese care promite să fie și mai palpitant: faceți cunoștință cu Lamborghini Temerario.
Lamborghini numește Temerario un vehicul electrificat de înaltă performanță – sau HPEV – și vine echipat cu un motor V-8 twin-turbo de 4.0 litri, plug-in hibrid, cu trei motoare electrice. Puterea totală este de 920 de cai, iar Temerario atinge 100 km/h în doar 2,7 secunde. Viteza maximă este de 340 km/h.
Lamborghini a construit acest nou motor V-8 de la zero. Are o configurație „Hot V” la 90 de grade și un arbore cotit plan, cu două turbocompresoare care funcționează la o presiune maximă de 36 psi. Capetele cilindrilor din aliaj de aluminiu turnat și bielele din titan ajută la menținerea greutății scăzute, în timp ce suporții acoperiți cu carbon de tip Diamond-Like în trenul de supape asigură că motorul poate atinge o turație de până la 10.000 rpm.
Trei motoare electrice axiale răcite cu ulei se alătură motorului V-8. Lamborghini a plasat motorul din spate între motor și cutia de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte, montată transversal. Doar acest motor electric produce până la 150 CP și 300 Nm de cuplu. Celelalte două motoare, situate pe axul din față, acționează roțile din față și produc câte 82 CP fiecare. Da, acest nou Lambo are tracțiune integrală – dar nu vă faceți griji, există o funcție „Drift Mode” care aplică cuplul pe roțile din spate în trei niveluri de putere diferite. Temerario are și o funcție de control al lansării.
Bateria are o capacitate de 3,8 kilowați-oră. Conectați Temerario la o priză tradițională AC cu o putere de până la 7 kilowați, iar bateria se va reîncărca în 30 de minute. De asemenea, poate fi reîncărcată prin frânare regenerativă sau direct de la motorul V-8 în doar 6 minute. Puteți conduce utilizând exclusiv motoarele electrice din față, dar Lamborghini nu menționează o autonomie electrică pentru Temerario.
Vizual, Temerario arată ca o combinație între Revuelto, mai mare, și Huracán-ul care tocmai a ieșit din producție. Farurile ocupă o mică parte din fiecare colț al capotei – sunt chiar mai subțiri decât cele ale Huracán-ului – iar luminile de zi cu LED-uri hexagonale se află chiar sub ele, pe fiecare parte a barei de protecție din față. Temerario are jante etajate de 20 și 21 de inci, cu opțiuni din forjă sau fibră de carbon.
Din profil, Temerario nu este la fel de aerodinamic ca Huracán. Introduce o priză aerodinamică mai mare chiar în fața roților din spate, care îmbunătățește forța de apăsare cu 103% comparativ cu Huracán Evo.
Pachetul ușor Temerario Alleggerita – cu un eleron spate mai mare, tratamente unice ale barei de protecție și jante din fibră de carbon – debutează la lansare și oferă o creștere de 158% a forței de apăsare față de Huracán Evo și o reducere a greutății cu 25 de kilograme față de Temerario standard. Adăugați pachetul Carbon și scădeți încă 2 kilograme prin utilizarea fibrei de carbon pe difuzorul spate, capacele oglinzilor și prizele laterale de aer.
Sub caroserie se află un nou șasiu ușor. În loc de construcția mixtă din aluminiu și fibră de carbon a Huracán-ului, șasiul Temerario este complet din aluminiu. Aceasta duce la o reducere de 50% a utilizării materialelor, 80% mai puține îmbinări sudate și o creștere de 20% a rigidității torsionale. De asemenea, ajută la menținerea greutății scăzute.
În interior, Temerario are un habitaclu de tip cockpit, împânzit cu elemente hexagonale. Spațiul pentru cap este cu 3,3 cm mai mare decât la Huracán, iar cel pentru picioare este mai mare cu până la 4,6 cm. Chiar și un jucător NBA de 2 metri ar putea purta o cască în această mașină, spune Lamborghini.
Un ecran tactil vertical de 8,4 inci se află în centrul bordului, în timp ce șoferul are acces la un panou de instrumente digitale de 12,3 inci, iar pasagerul are un ecran tactil ușor mai mic, de 9,1 inci.
Un lucru pe care nu-l știm încă este cât va costa Lamborghini Temerario. Huracán Evo începea de la aproximativ 300.000 de dolari în SUA, așa că nu ar fi de neimaginat ca Temerario să coste în jur de 400.000 sau chiar 500.000 de dolari. Vom afla mai multe despre Lamborghini Temerario când va fi pus în vânzare la sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2025.