După ce Subaru a lansat un Crosstrek hibrid care poate parcurge 1.000 de kilometri înainte de a fi necesară realimentarea, Kia promite să depășească bariera de 1.600 de kilometri cu propriul crossover compact electrificat, dar care are și un rezervor cu GPL.
Niro Tri-Fuel nu este un hibrid obișnuit, deși pare imediat familiar. Asta pentru că funcționează și pe gaz petrolier lichefiat (GPL) datorită unui rezervor de GPL montat sub podeaua portbagajului, acolo unde în mod normal s-ar afla roata de rezervă. Rezervorul de GPL poate stoca 40 de litri, în timp ce rezervorul de benzină are o capacitate de 42 de litri.
Cu ambele rezervoare pline, Niro Tri-Fuel poate acoperi aproximativ 1.600 de kilometri—o autonomie la care vehiculele electrice pot doar visa. Chiar și majoritatea motoarelor diesel vor avea dificultăți să atingă această cifră, cu excepția cazului în care ești adeptul condusului ultra-eficient. Mai mult, emisiile de CO2 sunt reduse cu 6% comparativ cu hibridul obișnuit. În Italia, unde această versiune este lansată, Kia spune că este primul hibrid complet care poate funcționa și pe GPL.
Există un buton montat lângă butonul de pornire/oprire pe care șoferul îl apasă pentru a face ca motorul de 1,6 litri să funcționeze pe GPL și pentru a verifica cantitatea de combustibil rămasă. Motorul cu patru cilindri, aspirat natural, produce 90 CP și funcționează împreună cu un motor electric de 43 CP care își obține energia dintr-o baterie de 1,32 kWh. Împreună, cele două produc o putere totală de 126 CP și 265 Nm.
Conversia la GPL este realizată de compania de echipamente de gaz BRC, parte a Westport Fuel Systems Italia, dar mașina vine în continuare cu garanția completă de șapte ani / 150.000 de kilometri. Kia a făcut calculele și crede că un proprietar poate economisi până la 5.000 de euro la costurile de realimentare.
Cu toate acestea, clienții trebuie să plătească o primă de 2.000 de euro în plus față de modelul obișnuit. Prețurile încep de la 34.450 de euro pentru modelul de bază și ajung la 39.200 de euro pentru nivelul de echipare de top.