Oficialii companiei Jaguar Land Rover, parte a grupului Tata Motors, au anunțat că următoarea etapă a programului de restructurare „Reimagine” presupune crearea unui „Case a Mărcilor” (House of Brands) Range Rover, Discovery, Defender și Jaguar.
Gerry McGovern, directorul de creație al Jaguar Land Rover, a explicat că, prin crearea acestei „Case a Mărcilor”, JLR va putea „amplifica unicitatea mărcilor britanice”. Mai exact, fiecare marcă – Range Rover, Discovery, Defender – va avea propriul caracter, unic, în timp ce Jaguar va defini luxul la superlativ.
În acest context, mulți britanici consideră absența numelui Land Rover din alăturarea de mărci distincte a JLR un adevărat sacrilegiu, însă oficialii companiei britanice, parte a grupului indian Tata Motors, au menționat că Land Rover va continua să existe ca o titulatură aparte a gamei de SUV-uri a brandurilor Range Rover, Discovery și Defender.
„Numele Land Rover va rămâne. Este puternic, bine cunoscut și vom folosi această forță colectivă pentru a oferi mărcilor noastre autenticitate și scop”, a declarat un purtător de cuvânt al JLR pentru pentru Automotive News.
Totodată, justificarea acestei schimbări radicale este legată de forța fiecărui nume în parte. Conform lui Gerry McGovern, când se referă la mașina lor, actualii „proprietari o numesc simplu – Defender sau Discovery”. În plus, devenind mărci aparte, cele patru subdiviziuni JLR vor putea avea o gamă proprie de produse, nu un singur model.
În privința Jaguar, marca de lux a companiei, este de așteptat ca un viitor model, cu caroserie tip GT și patru uși, să deschidă noul drum în viitorul apropiat. Propulsată de un motor electric mașina va avea o autonomie estimată la 700 km și un preț de peste 100.000 de lire sterline.
Odată cu această schimbare, Adrian Mardell, CEO al JLR, a confirmat continuarea planului Reimagine, un nou pas fiind transformarea uzinei din Halewood într-una dedicată producției de mașini electrice.
„În urmă cu doi ani, am lansat strategia noastră Reimagine și de atunci am făcut progrese mari, inclusiv lansarea a două modele moderne de lux, Range Rover și Range Rover Sport alăturându-se familiei Defender pentru care există o cerere record. Am reușit acest lucru în timp ce înfruntam pandemia și penuria de semiconductori și am intensificat cu succes producția celor mai profitabile modele ale noastre. Astăzi sunt mândru să anunț că accelerăm pe calea către electrificare”, a declarat Adrian Mardell.