Rusia încearcă să păstreze aparențele unei industrii auto funcționale, deși pe piața locală este dezastru. Iuri Borisov, vice-prim-ministru al Rusiei, a declarat că guvernul are în plan investiții majore menite să susțină producția de componente auto.
Într-o declarație la postul rus RBC TV, Iuri Borisov a explicat că Rusia are un fond de dezvoltare industrială care deținea, la începutul lui 2022 circa 71 de miliarde de ruble. Acesta va fi utilizat pentru a susține conversia unor uzine pentru producția de bunuri cu componente rusești.
Oficialul rus a menționat că nu mai puțin de 30 de miliarde de ruble vor fi utilizate pentru susținerea producției de componente auto în Rusia, astfel încât uzinele care asamblează mașini să o poată face cu piese rusești.
Oficialul nu a menționat însă clar dacă aceste 30 de miliarde de ruble (cca. 526 milioane de dolari) provin din fondul de 71 de miliarde sau vor fi adăugate acestuia de guvern pentru a fi direcționate ulterior către producătorii de componente auto.
„Vom aloca 30 de miliarde de ruble către dezvoltatorii de componente auto prin intermediul fondului în acest an”, a declarat Iuri Borisov.
Cu mulți mari producători occidentali de componente auto retrași din Rusia după ce acest stat a atacat Ucraina, industria auto încearcă acum din răsputeri să găsească soluții pentru a asambla vehicule cu piese produse în țară. Doar că acest deziderat este extrem de dificil, companiile din Rusia neavând puse la punct rețele de furnizori, know-how, tehnologie, etc. pentru a produce componente auto sofisticate.
Din acest motiv, deocamdată, cel mai mare producător auto rus, AvtoVAZ, a reluat doar asamblarea vehiculelor care nu necesită componente foarte complexe sau cu licență occidentală. De asemenea, oficialii ruși caută să atragă investitori asiatici pentru uzina Moskvich de lângă Moscova, dar și pentru multe fabrici producătoare de vehicule și piese auto.