Goodyear – rezultate financiare bune în T2

Da mai departe!

Goodyear Tire & Rubber Co. a raportat rezultatele financiare pe cel de-al doilea trimestru al anului în curs, precum și pentru prima jumătate a anului. Un venit net puternic, de 202 milioane de dolari, pentru cel de-al doilea trimestru și de 386 de milioane de dolari pentru prima jumătate a anului au fost înregistrate de grup. 

Am livrat volume mai mari și am obținut câștiguri mai consistente în acest trimestru, realizând astfel o margine de peste 11 procente în toate unitățile de afaceri.,” a spus Richard J. Kramer, președinte și CEO. “Industria rămâne în mod fundamental favorabilă în multe din piețele noastre, iar cererea pentru segmentul nostru de anvelope premium, cu valoare adăugată, este puternică. Focusul nostru rămâne pe aplicarea disciplinată a strategiei și pe livrarea obiectivelor noastre financiare.”

Vânzările Goodyear în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 au fost de 3,9 miliarde de dolari, în scădere față de 4,2 miliarde de dolari obținute anul trecut, scădere în mare parte atribuită deconsolidării subsidiarei din Venezuela, vânzării unității de producție de anvelope moto din America de Nord și tranzacțiilor la un curs de schimb valutar nefavorabil.

Volumele de unități de anvelope au totalizat 41,5 milioane, cu 2 procente peste cele din 2015, creștere realizată în special în subsidiarele Asia Pacific și Europa, Orientrul Mijlociu și Africa. Volumele de unități de anvelope pentru înlocuire au fost în creștere cu 4%. Volumele pentru echipare originală au scăzut cu 4%.

Venitul net al Goodyear în T2 2016 a fost de 202 de milioane de dolari (75 cenți per acțiune), în creștere față de cele 192 milioane de dolari (70 cenți per acțiune) din același trimestru al anului trecut. Îmbunătățirea s-a datorat în primul rând scăderii taxelor pe venit. Excluzând de aici anumiți itemi, venitul net ajustat pe segmentul operațional în T2 2016 a fost de 314 milioane de dolari (1,16 dolari per acțiune), în creștere față de 229 milioane de dolari (84 cenți per acțiune) din 2015. Sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.

Compania a raportat un venit pe segmentul operațional de 531 milioane de dolari în 2016, în scădere față de cele 550 de milioane de dolari din anul precedent. Venitul pe segentul operațional a fost negativ impactat de 24 de milioane de dolari din afara perioadei de ajustare atribuită anului 2012 și legată de eliminarea profitului intracompanie din regiunea America. Această sumă este inclusă ca item important în venitul net ajustat. Scăderea venitului pe segmentul operațional reflectă de asemenea o reducere de 36 de milioane de dolari rezultată din deconsolidarea Venezuelei, parțial compensată de acțiunile de reducere a costurilor. Segmentul de bază al venitului operațional, care exclude Venezuela, a fost de 514 milioane de dolari în acealași trimestru al anului trecut.

Rezultatele la zi pe anul în curs

Vânzările Goodyear pentru primele șase luni ale anului 2016 au fost de 7,6 miliarde de dolari, în scădere cu 8 procente față de aceeași perioadă a anului 2015, reflectând tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil de 225 milioane de dolari și deconsolidarea Venezuelei.

Volumul de unități de anvelope a totalizat 83 de milioane de dolari, cu 2 procente peste 2015, rezultate din creșterea din regiunea Asia Pacific, și în special din Japonia și China. Flotele de anvelope pentru înlocuire au scăzut cu 3 procente. Volumele de unități de anvelope pentru echipare originală au scăzut cu 1 procent. Excluzând de aici impactul deconsolidării din Venezuela, volumele de unități au crescut cu 3%.

Venitul net la zi al Goodyear, de 386 milioane de dolari (1,43 de dolari per acțiune), este în scădere față de cele 416 milioane de dolari (1,52 de dolari per acțiune) din prima jumătate a lui 2015. Scăderea a fost cauzată de un câștig de tip one-time de 155 de milioane de dolari (99 milioane de dolari după plata taxelor) rezultat din recunoașterea în 2015 a unor venituri amânate din drepturi de autor. Toate sumele per acțiune au fost aproximate.

Compania a raportat un venit pe segmentul operațional de 950 de milioane de dolari în 2016, în creștere față de cele 938 de milioane de dolari de acum un an. Creșterea a fost dată de un raport favorabil net preț/mix la materiile prime și de impactul unui volum mai mare. Aceste îmbunătățiri au fost parțial compensate de deconsolidarea Venezuelei. Venitul de bază pe segmentul operațional, care exclude Venezuela, a fost de 880 de milioane de dolari în prima jumătate a anului 2015.

Rezultate pe segmente de afacere

Americi

T2

6 luni

(în milioane)

2016

2015

2016

2015

Unități de anvelope

18,8

20,0

36,8

39,2

Vânzări

$ 2.090

$ 2.416

$ 4.041

$ 4.659

Venit pe segment operațional

291

358

551

606

Margine pe segment operațional

13,9%

14,8%

13,6%

13,0%

Vânzările în cel de-al doilea trimestru în subsidiara americană au scăzut cu 13% față de anul trecut, la 2,1 miliarde de dolari. Vânzările au reflectat o scădere cu 6 procente a volumului de unități de anvelope, în primul rând din cauza vânzării vechii unități de afacere Goodyear Dunlop Tires North America Ltd. (GDTNA) și a deconsolidării din Venezuela. Flotele de anvelope pentru înlocuire au scăzut cu 2 procente. Volumele de unități de anvelope pentru echipare originală au scăzut și ele cu 15 procente.

Excluzând Venezuela și GDTNA, volumul total de unități de anvelope a fost în scădere cu 3%, în primul rând din cauza volumului pentru echipare originală, în timp ce volumul de anvelope pentru înlocuire s-a plafonat.

Venitul operațional pe cel de-al doilea trimestru al anului 2016 de 291 de milioane de dolari a fost cu 19% mai mic față de anul trecut. Scăderea a fost cauzată în primul rând de deconsolidarea Venezuelei, de costurile mai mari de conversie, de ajustările din afara perioadei atribuite anului 2012 și eliminării profitului intracompanie, precum și volumului mai mic.

Deconsolidarea Venezuelei a impactat volumele cu aproximativ 0,3 milioane de unități, vânzările cu 115 milioane de dolari și venitul pe segmentul operațional cu 36 de milioane de dolari.

Vânzarea GDTNA a impactat negativ volumele cu aproximativ 0,4 milioane de unități, vânzările cu 75 de milioane de dolari și venitul pe segmentul operațional cu 19 milioane de dolari.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa

T2

6 luni

(în milioane)

2016

2015

2016

2015

Unități de anvelope

15,4

14,8

31,6

30,7

Vânzări

$ 1.261

$ 1.265

$ 2.512

$ 2.596

Venit pe segment operațional

148

108

228

181

Margine pe segment operațional

11,7%

8,5%

9,1%

7,0%

Vânzările în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa au fost aproximativ egale față de anul anterior, creșterea de 4% din volumul de vânzări fiind compensată de tranzacțiile la un curs de schimb valutar nefavorabil și de un raport preț/mix dezavantajos. Flotele de anvelope pentru înlocuire au fost în creștere cu 3 procente. Volumele de unități pentru echipare originală au crescut cu 8 procente.

Venitul operațional în cel de-al doilea trimestru al anului 2016, de 148 de milioane de dolari, a fost cu 37 de procente peste nivelul înregistrat în același trimestru al anului anterior, în primul rând datorită impactului unui volum mai mare și a cheltuielilor generale, administrative și legate de vânzări mai mici.

Asia Pacific

T2

6 luni

(în milioane)

2016

2015

2016

2015

Unități de anvelope

7,3

6,0

14,6

11,7

Vânzări

$ 528

$ 491

$ 1.017

$ 941

Venit pe segment operațional

92

84

171

151

Margine pe segment operațional

17,4%

17,1%

16,8%

16,0%

Vânzările în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 în subsidiara Asia Pacific au crescut cu 8% față de anul precedent, la 528 milioane de dolari. Vânzările au reflectat o creștere procentuală de 21% a volumului de unități de anvelope, în primul rând datorită creșterii înregistrate în Japonia și China. Această îmbunătățire a fost parțial compensată de tranzații la un curs de schimb valutar nefavorabil. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 38%. Volumele de unități de anvelope pentru echipare originală au crescut cu 1%.

Venitul pe segmentul operațional în cel de-al doilea trimestru al anului 2016, de 92 de milioane de dolari, a fost în creștere cu 10% față de anul trecut și un record, datorită volumelor mai mari.

Achiziționarea unei părți din Nippon Goodyear Ltd. (NGY) în Japonia a impactat pozitiv volumele cu aproximativ 1,1 milioane de unități și vânzările cu 40 de milioane de dolari. Achiziționarea NGY și vânzarea a 25% din Dunlop Goodyear Tires Ltd. nu au avut nici un impact net pe segmentul venitului operațional.

Related posts