Costurile Ford cu furnizarea, legate de inflație, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, iar compania va avea în stoc 40.000 – 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările, transmite Reuters.
Al doilea producător auto american și-a reconfirmat previziunile privind obținerea în acest an a unui profit ajustat înainte de taxe și impozite între 11,5 și 12,5 miliarde de dolari, „în pofida limitelor privind disponibilitatea anumitor componente, precum și a plăților mai ridicate făcute furnizorilor, pentru a contracara efectele inflației”,
„Pe baza recentelor negocieri, costurile cu furnizarea, legate de inflație în trimestrul trei vor fi de aproximativ un miliard de dolari mai ridicate decât se estima inițial”, a informat Ford. Deficitul de componente va avea ca rezultat un număr mai mare de vehicule construite dar rămase în stoc. Ford a estimat că 40.000 – 45.000 de vehicule „vor fi finalizate și vândute dealerilor în trimestrul patru”, acestea fiind în principal modele scumpe – camioane și SUV-uri. De asemenea, Ford se așteaptă la un profit ajustat înainte de taxe și impozite între 1,4 și 1,7 miliarde de dolari în trimestrul trei. În iulie, Ford avertiza că se confruntă cu o continuare a perturbărilor din lanțurile de aprovizionare. „Furnizorii au lucrat nonstop în timpul pandemiei… vedem că problemele din lanțurile de aprovizionare afectează producția”, a afirmat directorul financiar al Ford, John Lawler. În ultimii doi ani producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanțurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producția de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.