Ford Motor va construi un laborator pentru baterii destinate vehiculelor electrice, lângă Detroit

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ford Motor intenţionează să investească 185 de milioane de dolari într-un nou laborator pentru baterii, ca un prim pas către producţia de celule pentru baterii destinate vehiculelor electrice, a anunţat marţi producătărul auto american, transmite CNBC.

Fondurile vor fi folosite pentru construirea Ford Ion Park, o facilitate pilot pentru producţie care ar urma să fie deschisă până la sfârşitul anului viitor lângă Detroit.

Laboratorul va avea rolul de a accelera dezvoltarea de tehnologii, compania intenţionând ”să producă eventual” noi celule de baterii şi baterii, a declarat Hau Thai-Tang, directorul pentru operaţiuni şi platforme de producţie al Ford.

Ford a refuzat să discute despre momentul în care ar urma să înceapă să producă celule pentru baterii. În prezent, compania cumpără celule de la furnizori precum SK Innovation din Coreea de Sud.

Noua unitate a Ford nu va fi o facilitate care să fabrice integral celule de baterii, cum este cazul Tesla sau cum a anunţat General Motors, în cadrul unor investiţii de 4,6 miliarde de dolari în două fabrici pentru producerea de celule de baterii în colaborare cu LG Energy Solution.

Thai-Tang a spus că Ford consideră că este încă justificat să cumpere celule de la furnizori până când vehiculele electrice vor deveni mai răspândite. Anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat doar 2% din totalul înmatriculărilor auto din Statele Unite, potrivit datelor IHS Markit.

Ford va angaja 150 de persoane la Ion Park şi a adus deja nişte angajaţi.

Grupul intenţionează ca în intervalul 2016-2025 să investească 22 de miliarde de dolari în electrificarea vehiculelor.

Primul vehicul electric al Ford, Mustang Mach-E, a fost lansat în SUA la sfârşitul anului trecut. Compania anticipează că în acest an va lansa vehiculul comercial electric Ford Transit, iar la jumătatea anului 2020 va introduce o versiune electrică a pickup-ului F-150.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts